تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌ برای پیشگیری از ابتلا به هپاتیت AوE در سفر اربعین
واکسیناسیون ضد هپاتیت نوع A برای زائران الزامی نیست و تنها یک توصیه است که البته این توصیه برای همه زوار نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از بابت بیماری هپاتیت برای زوار در مراسم اربعین حسینی، نگرانی وجود ندارد، گفت: واکسیناسیون ضد هپاتیت نوع A برای زائران الزامی نیست و تنها یک توصیه است که البته این توصیه برای همه زوار نیست.
 
دکتر علیرضا آموزنده با بیان اینکه واکسن هپاتیت برای زوار اربعین حسینی الزامی نیست، اظهار کرد: خوشبختانه در پروتکل هپاتیت و پروتکل‌های واکسیناسیون که به تایید وزارت بهداشت و سازمان‌های بهداشت جهانی رسیده است، تمام افرادی که در این سال‌ها در کشور متولد شده‌اند، واکسن هپاتیت خود را دریافت کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: با اقداماتی که در ذیل این پروتکل‌ها صورت گرفته است، پوشش خوبی در خصوص واکسیناسیون ضد هپاتیت نوع A در کشور شاهد هستیم. بنابراین اینکه زائران اربعین قبل از سفر خود این واکسن را دریافت کنند، الزامی نیست و در حد یک توصیه است.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: تنها به آن دسته از افراد توصیه می‌کنیم واکسن ضد هپاتیت نوع A را دریافت کنند که در خانواده یا اقوام نزدیک آنها، افرادی مبتلا به بیماری هپاتیت وجود دارند که هنوز درمان نشده‌اند.
 
آموزنده با بیان اینکه از بابت بیماری هپاتیت برای زوار نگرانی وجود ندارد، گفت: هپاتیت‌های مزمن یعنی هپاتیت نوع B و C عمدتا از طریق فراورده‌های خونی انتقال می‌یابند که با توجه به اینکه در سفر زوار ارتباط خونی نداریم، ابتلای زوار به این دو نوع هپاتیت چندان محتمل نیست.
 
وی ادامه داد: هپاتیت‌های نوع A و E از طریق آب و غذا انتقال می‌یابند که در این راستا به زوار توصیه می‌شود در مصرف آب و غذا کاملا احتیاط داشته باشند و به ویژه هر آبی را مصرف نکنند و همچنین از مصرف غذا که توسط دستفروشان به فروش می‌رسد، بپرهیزند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار