تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غربالگری تنبلی چشم برای 375 هزار کودک خوزستانی
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان از افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر خوزستان از صبح امروز خبر داد
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان از افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر خوزستان از صبح امروز خبر داد.
 
علی حسن‌زاده با اشاره به افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم که از روز دوشنبه (اول آبان ماه) در سراسر خوزستان آغاز شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه پیشگیری از ابتلا به تنبلی چشم و سایر اختلالات چشمی در کودکان است. اجرای این برنامه از اول آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
 
وی افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش ساله انجام می‌شود که امسال حدود 375 هزار کودک در این محدوده سنی جمعیت هدف این برنامه در خوزستان هستند.
 
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: این غربالگری در سه سطح انجام می‌شود که در  غربالگری سطح نخست در صورتی که کودکی دچار مشکل باشد به مراکز بینایی سنجی و در صورت وجود مشکل جدی‌تر به  متخصص بیماری‌های چشم ارجاع داده می‌شود.
 
حسن‌زاده تصریح کرد: در غربالگری امسال حدود 2650 پایگاه غربالگری بینایی و مربی فعالیت می‌کنند که 41 پایگاه از این تعداد به صورت دائم و در سطح شهرهای بزرگ خوزستان وجود دارند.
 
وی عنوان کرد: والدین کودکان سه تا شش ساله می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های تحت نظارت آموزش و پرورش کودک خود را تحت غربالگری بینایی سنجی قرار دهند.
 
معاون پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان اینکه درمان تنبلی چشم در سن سه تا شش سالگی بیشتر امکان‌پذیر است، تصریح کرد: هر چه سن بالاتر می‌رود احتمال درمان تنبلی چشم کاهش می‌یابد به طوری که تنبلی چشم در سن 10 تا 14 سالگی امکان‌پذیر نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار