تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان شادگانی خواستار پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی شدند
تعدادی از کشاورزان شادگان در اعتراض به آنچه که پرداخت نشدن خسارت ناشی از خشکسالی عنوان کردند روز دوشنبه در مقابل ساختمان مدیریت بانک کشاورزی در اهواز تجمع و خواستار پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان به خود شدند.

کشاورزان شادگانی خواستار پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی شدند

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شادگان گفت:کشاورزان شادگانی 2 سال است که زمین های خود را بیمه می کنند اما صندوق بیمه در مقابل خسارات وارده به تعهدات عمل نمی کند.

هوشنگ مقامسی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز ضرر و زیان وارده به زمین های کشاورزی شادگان را در نتیجه خشکسالی تایید کرده، افزود: این صندوق با وجود پذیرش شاخص های اداره کل هواشناسی مبنی بر خشکسالی، اما خسارت را پرداخت نکرده است.

وی گفت: حدود 800 کشاورز شادگانی 12هزار هکتار از زمین های خود را بیمه کرده اند و صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان نیز تعهد به پرداخت خسارت 20 میلیون ریال بابت هر هکتار برای خشکسالی کرده است.

وی ادامه داد: زمین های کشاورزی شهرستان شادگان از بی آبی شدید رنج می برند که این امر شرایط سختی را برای کشاورزان رقم زده است.

شهرستان شادگان در جنوب غرب خوستان و 75 کیلومتری اهواز حدود 188 روستا و سه بخش دارد. شادگان دارای بیش از 57 هزار هکتار زمین قابل کشت است که تنها نیمی از این زمین ها به دلایلی از جمله کمبود آب کشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار