تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۵۵۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس شوش همچنان ادامه دارد
کلیپ کتک‌خوردن شدید دانش‌آموز شوشی در سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ هنوز از اذهان عمومی کاملا پاک نشده است، معلم در این کلیپ با کتاب ضربات محکمی را بی‌توجه به فریادهای دانش‌آموز بر سر و صورت او وارد می‌کند
تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس همیشه جزو خبرهایی بوده که هر چند وقت یک بار مایه بهت می‌شود؛ اما آیین نامه مدارس جایی است که در آن می‌شود حد و مرز تنبیه دانش آموز توسط معلم را پیدا کرد.

 بسیاری «تنبیه بدنی» را یک شیوه منسوخ می‌دانند که دیگر کسی در این دوره و زمانه از آن به عنوان یک روش تربیتی استفاده نمی‌کند؛ اما با همه این‌ها هرازگاهی از دور و نزدیک می‌شود خبرهای تلخ و ناگواری را شنید که مایه بهت بیشتر افراد جامعه می شود. در ایامی که برای بیشتر آدم‌ها تنبیه بدنی یک اتفاق عجیب و غیرقابل هضم به نظر می‌رسد هنوز هم می‌شود والدین  و معلم‌هایی را پیدا کرد که به این شیوه بی‌رحمانه معتقدند.

کلیپ کتک‌خوردن شدید دانش‌آموز شوشی در سال تحصیلی 94- 95 هنوز از اذهان عمومی کاملا پاک نشده است. معلم در این کلیپ با کتاب ضربات محکمی را بی‌توجه به فریادهای دانش‌آموز بر سر و صورت او وارد می‌کند.

اما سیلی زدن دانش‌آموز شوشی توسط معاون مدرسه یکی از اتفاقات تلخ این روزها بود که انتشار خبرش همه را ناراحت کرده است.

پرونده معاون خاطی تکمیل و به هیئت تخلفات آموزش و پرورش خوزستان ارسال شد

رئیس آموزش و پرورش شوش با بیان اینکه خبر تنبیه یک دانش آموز در این شهرستان صحت دارد اظهار داشت : معاون مدرسه از یکی از دانش آموزان عصبانی شده و کنترل خودش را از دست داده و اقدام به تنبیه بدنی وی می‌کند که موجب آسیب رساندن به شنوایی این دانش آموز می‌شود.

عبدالامیر خنیفر گفت: این اتفاق به هیچ وجه مورد تایید اداره آموزش و پرورش نیست و از چنین خبری به شدت متاثر شدیم.

وی با اشاره به اینکه معلم خاطی را فراخوانده‌ و تذکرات لازم به او داده شده است ادامه داد: پرونده این معلم تکمیل و به هیئت تخلفات آموزش و پرورش استان ارسال شده است تا پیگیری قانونی از طریق هیئت تخلفات انجام شود.

 تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان خوزستان درباره تنبیه این دانش آموز اظهارداشت: متأسفانه به دلیل برخورد فیزیکی ناظم مدرسه با دانش‌آموز پایه ششم در شهرستان شوش و ضربه به گوش، شنوایی او دچار آسیب‌شده است.

وی افزود: پس از این حادثه معاون مدرسه از محل خدمت عزل و توبیخ در پرونده وی درج شد. همچنین او به مدرسه دیگری منتقل شد و پرونده‌ به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش به دیدار خانواده دانش‌آموز آسیب‌دیده رفته‌اند، گفت: در حال پیگیری وضعیت سلامت دانش‌آموز هستیم.

رضوانی با اشاره به اینکه در استان خوزستان یک میلیون دانش‌آموز و 67 هزار پرسنل داریم، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد دانش‌آموزان مناطق روستایی و حاشیه‌نشین را در کل کشور داریم و همزمان با آغاز سال تحصیلی بخشنامه ممنوعیت تنبیه بدنی را ارسال کرده‌ایم اما متأسفانه شاهد هستیم که در برخی مواقع همکاران ما براساس رفتارهای هیجانی اقداماتی را انجام می‌دهند که منجر به آسیب‌دیدگی دانش‌آموز می‌شود.

وی تأکید کرد: با هر نوع تنبیه بدنی دانش‌آموزان مخالفیم و بارها اعلام کرده‌ایم که رعایت اخلاق و برخورد احترام‌آمیز با دانش‌آموزان یک اصل است.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید برخورد مناسب را با شخص خاطی انجام دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید برخورد مناسبی را با شخص خاطی انجام دهد تا دیگر کسی جرات انجام چنین اقداماتی را پیدا نکند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به تنبیه دانش‌آموز پایه ششمی در شهرستان شوش گفت: تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از نظر مجلس و اعضای کمیسیون آموزش محکوم است.

وی با بیان اینکه تنبیه دانش‌آموزان یک اقدام غیرانسانی است، افزود: مجلس چنین اقداماتی را محکوم کرده و با جدیت این مسئله را بررسی و آسیب‌شناسی می‌کند تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

 عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان آموزش پرورش نیز مخالف برخورد فیزیکی با دانش‌آموزان هستند، ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید به این مسئله ورود کرده و برخورد مناسب را با شخص خاطی انجام دهد تا دیگر کسی جرات انجام چنین اقداماتی را پیدا نکند.

سلیمی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در پذیرش معلمان و مربیان باید دقت بیشتری داشته باشد، گفت: رعایت اخلاق و برخورد محترمانه با دانش‌آموزان یک اصل است که باید رعایت شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار