تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات ترمیم سیل‌بندهای شوش آغاز شد
عملیات ترمیم سیل‌بندهای حاشیه دز که در جریان سیلاب فروردین ماه سال 95 شکسته شده بود از 3 روز گذشته آغاز شده و تا دو ماه ادامه خواهد داشت
عملیات ترمیم سیل‌بندهای حاشیه دز که در جریان سیلاب فروردین ماه سال 95 شکسته شده بود از 3 روز گذشته آغاز شده و تا دو ماه ادامه خواهد داشت.

در جریان سیلاب فروردین ماه سال گذشته، سیل‌بندهای روستاهای حاشیه دز شکسته شد و 16 روستای شهرستان شوش در محاصره آب قرار گرفتند؛ همچنین تاسیسات زیربنایی، جاده ای و سیل بندها نیز خسارات بسیاری دیدند.

با وجود وعده‌های مسؤولان اما پس از گذشت بیش از یک سال، سیل بندها ترمیم نشد تا خطر در کمین روستاهای حاشیه این رودخانه باشد.

با این وجود چندی پیش مدیریت بحران استان به همراه تنی چند از مسؤولان استانی به دعوت از نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کردند تا از نزدیک شاهد وضعیت بحرانی سیل بندها باشند.

این مقامات مسئول استانی از سیل بندهای روستاهای بخش شاوور بازدید میدانی کردند؛ در این بخش 15سیل بند شکسته وجود دارد که عدم ترمیم و رفع شکستگی آنها در آستانه شروع فصل بارندگی خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

*تامین اعتبارات زیرساختی از محل ماده 12

در این ارتباط و با حضور معاون بنیاد مسکن دستور رفع نواقص سیل بندها در دستور کار قرار گرفت؛ پیگیری‌ها همچنان ادامه داشت تا اینکه اعتبارات زیرساختی از محل ماده 12 (اعتبارات مدیریت بحران کشور) در سال 96 برای خوزستان مصوب شد.

به گفته رئیس مدیریت بحران استان، عمده این اعتبارات در پروژه‌های زیر ساختی هزینه می‌شود و مجریان آن دستگاه هایی از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای هستند.

براساس توافقات انجام شده، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها ماشین آلات لازم برای احداث سیل بند در شهرستان های شوش و شوشتر را در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهند و فرمانداری و بخشداری های این 2 شهرستان همکاری و نظارت بر اجرای پروژه را بر عهده خواهند داشت.

* ترمیم سیل بند خلیفه حیدر آغاز شد

اکنون پس از دو هفته از سفر این مسؤولان خبر از ترمیم سیل بند خلیفه حیدر به گوش می‌رسد؛ هر چند این عملیات که از مطالبات مهم اهالی این مناطق است، باید خیلی پیشتر صورت می‌گرفت.

دهیار روستای خلیفه حیدر در این ارتباط می‌گوید: از سه روز گذشته عملیات ترمیم این سیل‌بند با پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

احمد واقفی ادامه داد: برای ترمیم این سیل‌بند، ماشین آلات و تجهیزات لازم  از طریق ستاد بحران و از اداره بنیاد مسکن استان تهیه شد.

وی با بیان اینکه همه سیل بندها  از گطش تا زبید دبات باید ترمیم شود، افزود:  عملیات ترمیم این سیل بندها حدود ۲ ماه طول می‌کشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار