تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۵۵۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چالش تامین اعتبارات وزارتخانه راه و شهرسازی به شوش رسید
بیمارستان‌شوش‌همچنان‌در جیب‌خالی وزارت‌راه‌وشهرسازی!
در حالی که وعده‌های وزارتخانه راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه بیمارستان مدرن و حیاتی شوش تاکنون محقق نشده، خبرها از راهکارهای این وزارتخانه برای تامین اعتبارات حکایت دارد
در حالی که وعده‌های وزارتخانه راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه بیمارستان مدرن و حیاتی شوش تاکنون محقق نشده، خبرها از راهکارهای این وزارتخانه برای تامین اعتبارات حکایت دارد.

آبان‌ماه سال گذشته بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث بیمارستان عمومی 164 تخت‌خوابه با 14 هزار مترمربع زیربنا و در 8 طبقه در شهرستان شوش خبر داد.

محمد جعفر علیزاده در حاشیه بازدید از پروژه این بیمارستان گفته بود که در سال 95 برای این پروژه اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که اگر تخصیص پیدا کند، فاز اول و تمام اسکلت آن تکمیل خواهد شد.

اعتباراتی که اختصاص پیدا نکرد تا عملیات اجرایی این پروژه که از مطالبات مهم مردم شوش است، همچنان در گیر فاز اول باشد؛ این مسئله باعث شد تا مسؤولان این شهرستان خواهان انتقال این پروژه از این وزارتخانه به وزارتخانه بهداشت و درمان شوند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط حتی مکاتباتی را با نهادهای مربوطه انجام داد تا این قضیه جدی‌تر به نظر برسد.

این باعث شد که معاون وزیر راه و شهرسازی نشستی با سید راضی نوری برگزار کند تا چگونگی تامین اعتبارات و تسریع این پروژه مورد بررسی قرار بگیرد.

*منتظر تامین اعتبارات هستیم

نماینده مردم شوش اظهار کرد: در این نشست که با حضور مقامات کشوری برگزار شد، مقرر شد تا نسبت به تامین اعتبارات اقدامات لازم توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

سید راضی نوری ادامه داد: با تامین اعتبارات لازم، روند عملیات این پروژه با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و این امید می‌رود تا در ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد اتمام اسکلت آن باشیم.

وی در خصوص اقدام احتمالی انتقال این پروژه به یک وزارتخانه دیگر، تصریح کرد: تنها دغدغه ما تکمیل این پروژه مهم و حیاتی است و برای این موضوع هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم؛ انتظار داریم که وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه به وعده‌های خود عمل کند.

نوری با اشاره به تأخیر در روند احداث این بیمارستان و مشکلات نقدینگی پیمانکار این پروژه افزود: سرانه و زیرساخت‌های درمانی شهرستان پاسخگوی نیازهای مردم شوش نیست، امیدواریم که با همکاری وزارت راه و شهرسازی در تخصیص اعتبارات شاهد تکمیل این پروژه که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است باشیم، اقدامی که کاهش مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان را نیز به دنبال خواهد داشت.

*بیمارستانی با چهار بخش و تجهیزات مدرن

در این بیمارستان، 4 بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان به اضافه اتاق عمل‌های مربوطه مطابق با آخرین استانداردهای جهانی در موقعیت شمالی شهر شوش پیش‌بینی شده است.

بخش زایمان این بیمارستان متناسب با استاندارد‌های روز دنیا و سازمان جهانی بهداشت تبدیل به LDF شده که بدین منظور چهار LDF در این بیمارستان پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس هر اتاق زایمان یک VIP خواهد داشت که معاینه و زایمان و تحویل در یک VIP خواهد بود، این امکانات به زنان اجازه خواهد داد که بستگان درجه یک برای ترویج زایمان طبیعی کنار آنها باشند.

20 تخت دیالیز و فضای مربوطه را نیز در این بیمارستان پیش‌بینی شده است؛ با توجه به اینکه این بیمارستان در مسیر شریانی قرار دارد، بخش مراقبت‌های ویژه با 34 تخت احداث خواهد شد که بتواند در مواقع لزوم بعنوان مرکز تروما عمل کند.

این بیمارستان مدرن در حالی احداث می‌شود که تنها بیمارستان شوش جوابگوی نیاز جمعیت 220 هزار نفری این شهرستان نیست؛ گفته می‌شود که وزیر بهداشت و درمان، قول تجهیز کامل این بیمارستان را در صورت تکمیل داده است.

معاون وزیر پیش از این گفته بود که با توجه به برنامه‌ریزی مدون دولت برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت و درمان در سطح کشور، 40 بیمارستان با 4 هزار و 600 تخت بیمارستانی تا پایان کار دولت دهم تحویل داده می‌شود!
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار