تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۵۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجتی در نشست با فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:
صندوق بیمه کشاورزی تنها ۳۰درصد خسارات کشاورزی را پرداخت می‌کند
وزیر جهاد کشاورزی خرید محصولات کشاورزی ازسوی دولت را راه‌حل مناسبی ندانست و گفت: لازم است زنجیره تولید را شکل داده و خود تولیدکنندگان را وارد عرصه کنیم.

فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه، اول آبان ماه) نشست مشترکی با محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در محل این وزارتخانه داشتند که طی آن نمایندگان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری پرداختند و وزیر نیز به سؤالات آنها پاسخ گفت.

حجتی: زنجیره تولید باید جایگزین خرید محصولات کشاورزی ازسوی دولت شود/ تا پیش از فصل کشت پرداخت‌های تضمینی انجام می‌شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه با اشاره به تخریب قنوات گفت: با چاه هایی که بی رویه زده شد، سرمایه گذاری های چندهزار ساله تخریب شد و منابعی برای حفظ مابقی قنوات نداریم.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه جلسات زیادی برای پرداخت خرید تضمینی گندم داشته ایم، عنوان کرد: 12 هزار میلیارد تومان خسارات سالیانه حوادث در بخش کشاورزی را داریم که 25 تا 30 درصد آن را در صندوق بیمه کشاورزی پوشش می دهیم و 70 تا 75 درصد مابقی به این وزارتخانه مربوط نیست و به ستاد حوادث مربوط است.

وی افزود: از این میزان صرفا هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده و ما تلاش می کنیم همان 30 درصد خودمان را به دقت اجرا کنیم که مجبور شده ایم به جای پرداخت خسارت اوراق بدهیم.

حجتی در ادامه با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان بانک ها را گرفته و به کشاورزان داده ایم، گفت: در پرداخت های تضمینی موظف هستم تا پیش از فصل کشت این کار را انجام دهم که می دهم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه راه توسعه کشاورزی، خرید محصولات از سوی دولت نیست، بیان داشت: زنجیره تولید را باید شکل دهیم که با خود تولیدکنندگان شکل می گیرد و الگویمان کشورهای اروپایی است و کشاورزی از مزرعه تا سفره را دنبال می کنیم و به دنبال حذف دلالان کشاورزی هستیم.

وی افزود: روزانه بیش از هزار تن شیر جمع آوری می کنیم و این سیستم دولتی است که درست نیست، اما می خواهیم عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم در حالی که خرید این شیر با وضعیت بودجه موجود باعث ایجاد کسری در وزارتخانه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه هیچ سرزمینی در بحث کشاورزی نداریم که کشاورز کارشناس مسئول نداشته باشد، اظهار داشت: الکترونیکی کردن وضعیت کارشناسی کشاورزی کنترل را راحت تر می کند تا متوجه شویم در چه مناطقی در چه مساحتی چه چیزی کشت می شود که در حال عملیاتی هستیم تا به سیستم آنلاین تبدیل شود.

جعفرزاده ایمن آبادی: اقدامات وزارت جهاد باعث کاهش 5 میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی شد/ نگران تشکیل وزارت بازرگانی و کاهش اختیارات وزارت کشاورزی هستیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یکی از اقدامات مؤثر وزارت جهاد کشاورزی را التزام به اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی دانست و گفت: در 4 سال موجب کاهش 5 میلیارد دلار واردات محصولات شد که به خوبی اجرا شد، همچنین کاهش واردات گندم و خودکفایی آن از سال 92 تا 95 که از 6.6 میلیون تن گندم به 14.5 میلیون تن گندم رسیدیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: از سال 92 تا 95 از 4.6 به 11.5 تن خرید تضمینی گندم رسیده است و قیمت خرید هم از 550 تومان در سال 92 به 1270 تومان در سال 96 رسید.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از تولید دانه های روغنی کشور، عنوان کرد: سال 95، 300 میلیارد تومان اختصاص یافت و از اسل 91 تا 95 واردات دانه های روغنی افزایش و واردات روغن کاهش پیدا کرد که واردات روغن در سال 91، 2 هزار و 50 میلیون دلار بود که به 895 میلیون دلار در سال 95 کاهش یافت.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با اشاره به دو خطای استراتژیک این وزارتخانه در حوزه دانه های روغنی ابراز داشت: یکی ضریب معافیت تعرفه در قبال واردات روغن خام و یکی اجازه ثبت واردات 20 نوع روغن به وزارت صنعت بود در کنار آن حمایت از تولید شکر خوب بود که از 1.1 میلیون تن در سال 92 به 1.7 میلیون تن در سال 95 رسید که دلیل آن استفاده از بذر مناسب و انتقال فصل کشت از بهار به پاییز بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به مدیریت در واردات بی رویه برنج، گفت: اعمال تعرفه 40 درصدی واردات و اخذ مابه التفاوت 500 تومانی به ازای هر کیلو باعث شد واردات برنج از یک میلیون و 900 هزار تن در سال 92 به 840 هزار تن در پایان سال 95 کاهش یافت همچنین با اجرای سیاست بازار در ازای بازار، وضعیت بازرگانی کشاورزی ساماندهی یافت.

وی افزود: نیاز سالیانه کشور به میوه 17 میلیون تن در سال است که سال 94 این طرح در بخش سیب درختی و موز شروع شد که به ازای صادرات 1.5 کیلوگرم سیب، یک کیلوگرم موز وارد شد که صادرات سیب 300 درصد رشد یافت لذا در خصوص سایر میوه ها نیز ادامه یافت.

جعفرزاده ایمن آبادی به حمایت وزارت جهاد کشاورزی از پرورش ماهی اشاره و بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی و صادرات غیرنفتی بر این اعتقادیم که ارزآوری 300 میلیون دلاری برای آبزیان داریم و ظرفیت کشور 900 هزار تن در خصوص ماهی تیلاپیا است و با توجه به اینکه عراق روی این موضوع کار می کند لازم است در حوزه ای باشد که در سیستم های مداربسته باشد و به آب های آزاد راه پیدا نکند همچنین وزارت کشاورزی در خصوص اراضی خوزستان و ایلام پیگیری هایی کرده و بر همین اساس با سایر کشورها تفاهمنامه امضا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی موارد مورد مغفول در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت کند آماده سازی پرتال کشاورزی مشکلاتی ایجاد کرده که برای مدیریت بخش کشاورزی آمار دقیقی نداریم و واردات محصولات کشاورزی در زمان کفایت میزان تولید داخلی است.
نشست فراکسیون مستقلین ولایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی به طرح های آبخیزداری و مرتع داری، عنوان کرد: تبخیر مستقیم بیش از 70 درصد آب ورودی کشور به خاطر اجرای ضعیف طرح های آبخوان داری و عدم ذخیره سازی زیر سطحی است که معتقدیم وزارت نیرو ذخیره سطح آبی را انجام می دهد و وزارت جهاد کشاورزی متمرکز بر بهره وری مصارف آب درون مزرعه است اما از سد تا مزرعه متولی ندارد که بخش اعظمی از آب هدر می رود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ضعف سازمان دامپزشکی و عدم توجه به هشدار شرکت های واکسن سازی، گفت: این بی توجهی باعث تلف شدن 31 هزار رأس دام بر اساس تب برفکی شد و در سال 95 بیماری آنفلوآنزای پرندگان تلفات زیادی از مرغداران کشور گرفت و تحت تأثیر آن، کشورهای عراق و آذربایجان واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع اعلام کردند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه بنگاه های خرد روستایی رها شده است، عنوان کرد: بیش از 90 درصد تولیدات محصولات کشاورزی در روستاها است در حالی که وزارت کشاورزی خود را متولی اقتصاد روستا نمی داند و برنامه ای برای مدیریت و ساماندهی واحدهای اجتماعی ندارد که وجود نهادهای مختلف باعث ایجاد تشتت در برنامه توسعه روستایی است.

وی ادامه داد: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، دولت تا پایان شهریورماه هر سال باید نرخ تضمینی سال زراعی جدید را از طریق رسانه ها اعلام کند که مر قانون است اما سال 94 با 41 روز تأخیر در آبان ماه و سال 95 در اسفند ماه اعلام شد و قانون به درستی اجرا نشد.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: عدم ورود بخش خصوصی به بخش تحقیقات کشاورزی را شاهد هستیم؛ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی 12 هزار پرسنل با حدود هزار میلیارد تومان بودجه سالیانه دارد که اقدامات مثبت و منفی داشته است که بخش اعظم این بودجه صرف کارکنان می شود.

وی ادامه داد: از سال 93 به بعد، سهم اعتبارات آبخیزداری در بودجه سالیانه فقط 3 درصد اعتبارات تملک دارایی ها بوده و 97 درصد باقیمانده صرف عملیات های سازه ای شده است در حالی که در حال حاضر 650 سد داریم و 400 سد در حد مطالعه داریم اما از آن سو شاهد سیلاب و کم آبی هستیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از ارسال لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس به جد نگران هستیم، خاطرنشان کرد: خرداد 95 با دو فوریت لایحه داده شد و دولت در تبصره یک ماده یک این لایحه قصد دارد قانون تمرکز و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد را کاملا لغو کند در حالی که این قانون که مسئولیت واردات و صادرات محصولات کشاورزی داخلی را داشته از موفقیت های این وزارتخانه بوده است لذا خواهشمندیم ورود کنید.

محمودی: سهم دهقان و شهرضا از لایروبی قنوات داده نشده است

سمیه محمودی نماینده شهرضا با اشاره به عدم اجرای لایروبی قنوات در حوزه انتخابیه خود گفت: گفته می شود سهم اصفهان را برای این امر داده اند اما تا کنون در دهاقان و شهرضا اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نظارت کامل بر اساس آمایش سرزمین انجام نمی شود، عنوان کرد: لازم است کشت خربزه و هندوانه ممنوع و به وضعیت دلالی در حوزه کشاورزی رسیدگی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مشکل زنبورداران اظهار داشت: تغییر اراضی کشاورزی مشکلاتی به وجود آورده که نیاز به رسیدگی دارد.

قوامی: ضرورت بهره وری حوزه کشاورزی بر مبنای اولویت‌ها به جای پول پاشی

هادی قوامی نماینده اسفراین در ادامه با اشاره به نقش کشاورزی در توسعه کشور گفت: لازم است به جای پول پاشی بهره وری را بر مبنای اولویت ها افزایش دهیم.
نشست فراکسیون مستقلین ولایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مازاد نیروی کار در حوزه کشاورزی عنوان کرد: اگر امروز یک عشایری که 5 پسر و 200 رأس گوسفند دارد فوت کند، فقط یک نفر از آنها می تواند راه پدر را ادامه دهد و بقیه آنها مازاد می شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ابراز داشت: منابع طبیعی برای مردم به هر بهانه ای پرونده سازی می کند که درست نبوده و باید رسیدگی شود.

مقصودی: کسی پاسخگوی عزل و نصب‌های سیاسی و عدم جوان‌گرایی در مدیریت نیست

حسین مقصودی نماینده سبزوار نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از تخلیه شدن روستاها از سکنه گفت: اوضاع باغداران خوب نبوده و کسی پاسخگوی هزار و 200 قنات سبزوار نیست.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از عزل و نصب ها نیز سیاسی بوده و جوان گرایی در آن دیده نمی شود که باعث نگرانی است.

نانواکناری: تجهیز و نوسازی ادوات شالیکاری ادامه یابد

ولی الله نانواکناری نماینده بابلسر با تأکید بر ایجاد خودکفایی در حوزه شالیکاری عنوان کرد: خودکفایی در تجهیز و نوسازی ادوات شالیکاری صورت گرفته که باید ادامه یابد.
حضور محمود حجتی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به طراحی های خوب وزارت کشاورزی اشاره و بیان کرد: با این حال در اجرا نواقصی وجود دارد و در حوزه کانال کشی، خروجی های آب به درستی کار نمی کنند.

طاهرخانی: وضعیت کشمش کارانی که به آفت زنجره دچار شده،اند نگران کننده است

بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان با اشاره به آفت زنجره که کشمش کاران را با مشکل مواجه کرد، گفت: امسال هم محصولی برای کشاورزان وجود ندارد و مردم به نان شب خود محتاج شده اند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه استراتژیک است و اگر مردم را با نارضایتی های ایجاد شده از دست بدهیم نمی توانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم لذا به جای میزگردها و نظریه پردازی باید دستور اجرایی صادر شود.

مرادی: افزایش غیرقانونی سود و جریمه تأخیر تسهیلات اعطایی به مرغداران

احمد مرادی نماینده بندرعباس با اشاره به صنعت مرغداری که هرمزگان را تبدیل به قطب گوشت سفید کرده است، گفت: این صنعت رو به نابودی گذاشته که نیاز به حمایت وزارتخانه دارد.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حدود 40 واحد مرغداری از محل صندوق توسعه، تسهیلات دریافت کرده اند که قرار بود 10 ساله با سود 5 درصد و جریمه تأخیر 10 درصد باشد اما اقساط آن 5 ساله تقسیط شده که با سود 7 درصد و جریمه تأخیر 32 درصد محاسبه می شود و همین موضوع کمر مرغداران را خم کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عدم پرداخت پول گوجه فرنگی کاران باعث ایجاد مشکلاتی شده همچنین رئیس جمهور قول استفاده از نیروهای جوان هرمزگانی را دادند که عملی نشد و امیدواریم وزیر در این زمینه اقدام کند.

امینی: احیای سد خاکی سهند استان آذربایجان را احیا می‌کند

حمزه امینی نماینده هشترود حیاتی ترین محصول کشاورزی منطقه خود را گندم دانست و گفت: هشترود و چاراویماق از زمان شاه به عنوان انبار غله استان بوده است اما امسال به خاطر نامساعد بودن هوا، فقط بخش کمی از گندمکاران موفق به برداشت محصول خود شدند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت سد سهند هشترود که بزرگ ترین سد خاکی کشور است، عنوان کرد: این سد بلااستفاده مانده در حال که 11 سال از احداث آن می گذرد و اگر احیا شود کل استان آذربایجان احیا خواهد شد.

امینی: حوزه کشاورزی نیاز به پیشرفت در تکنولوژی دارد

سلام امینی نماینده ایلام در ادامه این جلسه گفت: حوزه کشاورزی را از حالت سنتی به حالت مکانیزه درآوردیم اما در همین مرحله مانده ایم در حالی که باید به سمت پیشرفت تکنولوژی کشاورزی حرکت کنیم.

نماینده مردم ایلام در ادامه خواستار اصلاح نقشه های اراضی کشاورزی شد.

حسن پور بیگلری: کارگروه ویژه عشایری تشکیل شود/ الگوی کشت تغییر کند

شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان با اشاره به مشکلات حوزه عشایری تصریح کرد: لازم است کارگروه ویژه عشایری تشکیل شود همچنین نیاز به تغییر الگوی کشت داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در سیرجان به جای چغندر محصولاتی همچون زعفران کشت کردیم که هم درآمد کشاورزان افزایش یافت و هم مصرف آب پایین آمد که می تواند موضوع مورد بحثی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان ساخت: کرم خراط محصولات کشاورزی منطقه را نابوده کرده است همچنین خرما و پسته به درستی قیمت گذاری نمی شود و تبلیغات نیز برای این حوزه پایین است.

خالقی: برخورد منابع طبیعی با دامداران یکی از عوامل مهاجرت است

بشیر خالقی نماینده خلخال در ادامه این جلسه گفت: مهاجرت از مناطق روستایی افزایش یافته که یکی از عوامل آن منابع طبیعی است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اظهار داشت: مورد داشته ایم منابع طبیعی برای چریدن دو بزغاله، دامدار را جریمه سنگینی می کند لذا با وجود تمام منابع طبیعی مثل آب، جنگ و مزارع اما برخی برخوردها باعث بروز مشکل برای کشاورزان و دامداران و در نهایت ترک مناطق می شود.

ایران نژاد: تولید میگو و اجرای طرح ماهی در قفس برای نخستین بار در چابهار با موفقیت صورت گرفت

عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار با بیان اینکه سال گذشته 160 هزار تن آبزی در این منطقه تولید شد، گفت: امسال این مقدار افزایش یافت و با وجود اینکه تا کنون تولید میگو نداشتیم توانستیم امسال 2 هزار تن میگو تولید کنیم.

نماینده مردم چابهار و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوزه اسکله های منطقه یادآور شد: تا کنون 17 اسکله صیادی در منطقه احداث شده و برای اولین بار در جنوب بلوچستان شاهد موفقیت آمیز بودن طرح گلخانه ای بودیم همچنین طرح ماهی در قفس به خوبی اجرا شد.

الماسی: تسهیلات صندوق توسعه ملی مخصوص گلخانه‌ها ارائه شود/ صندوق بیمه کشاورزی مستقل شود

سکینه الماسی نماینده کنگان نیز در این جلسه با اشاره به شرایط خاص حوزه انتخابیه خود گفت: لازم است تسهیلات صندوق توسعه ملی خاص گلخانه ها ابلاغ شود و بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کاشت گوجه فرنگی خودداری می کند که نیاز به رسیدگی دارد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برداشت محدودیت پرداخت تسهیلات صندوق توسعه به حوزه دام و طیور عنوان کرد: صندوق بیمه کشاورزی کارایی لازم را نداشته و باید منابع مالی خاص در اختیارشان بگذارند و از زیر یوغ بانک کشاورزی بیرون بیایند.

وی در ادامه با بیان اینکه حق انشعاب و بهای برق مصرفی آب شیرین کن ها در گلخانه ها باید بر اساس تعرفه بخش کشاورزی وزارت نیرو اعمال و محاسبه شود، یادآور شد: لازم است اعتبار لازم به اسکله خورخان بردخون تخصیص یابد و مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت در خصوص هزار و 100 هکتار از سوی منابع طبیعی اجرایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است مبلغ یکصد میلیارد تسهیلات ویژه گوجه برای سرمایه در گردش به صورت فوری به بوشهر حوزه جنوبی اختصاص یابد.

کاظم زاده: لوله‌هایی که از مزارع می‌گذرد زمین‌ها را آبیاری نمی‌کند

شادمهر کاظم زاده نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لوله های انتقال آب از زمین های مستعدی می گذرد، گفت: دبی آب وجود دارد اما ساکنین روستاهای حوزه انتخابیه می گویند لوله هایی که از داخل مزارع می گذرد زمین های آنها را آبیاری نمی کند.

دلخوش اباتری: طرح کاداسر ایرادات زیادی دارد/ چاه‌های آب باید به‌صورت رایگان برقی شود

کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا با تأکید بر برق دار کردن پمپاژها بر اساس قانون، گفت: طبق قانون وزیر مکل است به صورت رایگان چاه های آب را برقی کند اما انجام نمی شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: طرح کاداسر در بسیاری مناطق اجرا می شود اما به دلیل ایرادات زیاد، به مردم فشار می آید.

بنایی: بانک کشاورزی خسارت سرمازدگی را به کشاورزان نمی‌پردازد

حمید بنایی نماینده گناباد با اشاره به حدود 19 سال خشکسالی در منطقه گناباد عنوان کرد: در حوزه زعفران مشکل داریم، قنوات مشکل دارند و هر سفری انجام می شود اقدام خاصی صورت نمی گیرد در حالی که اگر در هر سفر یک گام برداشته شود مشکلات برطرف خواهد شد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه روزانه حدود 220 تن تولید شیر داریم اما تولیدکنندگان مشکل دارند، اظهار داشت: بانک کشاورزی برای سرمازدگی خسارت می دهد اما هنوز تسهیلاتی به منطقه ما داده نشده است.

جمالی سوسفی: آمایش سرزمینی انجام نمی‌شود/ واردات محصولات کشاورزی ممنوع شود

منوچهر جمالی سوسفی نماینده رودبار با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی می تواند با برنامه ریزی بسیاری از مشکلات را برطرف کند، گفت: آمایش سرزمینی، عدم واردات محصولات کشاورزی از مهم ترین خواسته های ما است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه طرح هادی روستایی، ابراز داشت: مردم سود و زیان خود را در کشاورزی و دامداری نگاه می کنند و وقتی سودی نداشته باشد از آن دست کشیده و مهاجرت می کنند.

رضازاده: واردات میوه ممنوع شود

حسین رضازاده نماینده کازرون با بیان اینکه اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی است، گفت: به دلیل وجود کشاورزی گسترده، صنعت به این منطقه نیامد و مردم صرفا به کشاورزی روی آوردند اما در حال حاضر به مشکل خورده و بیکار شده اند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مساعد منطقه برای ورود به حوزه آبخیزداری عنوان کرد: طرح جنگل کاری را پیشنهاد کردیم که می توانیم انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شواری اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: فصل برداشت مرکبات در جنوب اسفندماه است درست زمانی که واردات میوه آزاد می شود لذا باید واردات میوه به طور کل ممنوع شود.

کرم پور حقیقی: کاهش رونق در بخش کشاورزی باعث مهاجرت و حاشیه نشینی شده است

کوروش کرم پور حقیقی نماینده فیروزآباد با بیان اینکه طرح کاداسر به درستی انجام نمی شود، گفت: سوءتدبیر در انتخاب بذر پنبه، کاهش تولید چغندر قند، عدم ساماندهی وضعیت کود در استان فارس  و آلودگی محصولات کشاورزی به سم که باعث بیماری شده، از مهم ترین مشکلات کشاورزان است.


نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: همچنین بی رونقی کشاورزی باعث مهاجرت، حاشیه نشینی و ظهور مشاغل کاذب شده است که باید رسیدگی شود.
:
:
:
آخرین اخبار