تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام ۳۰ تا ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد به عتبات در ایام اربعین
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه امسال ۳۰ تا ۵۰ هزار مددجو در اربعین به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: ما اجازه نداریم صدقات یا وجوهی را که برای مصارف خاص در اختیار ما قرار گرفته برای این موضوع هزینه کنیم و از کمک خیرین برای این منظور استفاده خواهیم کرد.

پرویز فتاح با اشاره به فراهم کردن بستر کمک به مددجویان امداد برای سفر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: ما هیچ بخشنامه و دستوری در خصوص اعزام مددجویان به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی به‌منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین نداریم ولی معتقدیم نباید به هیچ وجه مانعی هم در مقابل مددجویان ایجاد کرد و در حد امکان نیز باید تسهیلاتی را برای مددجویان متقاضی زیارت عتبات در اربعین حسینی فراهم کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: با توجه به اینکه اخذ گذرنامه، ویزا و هزینه سفر زمینی در هر دو سوی مرز ایران و عراق هزینه‌هایی را دارد و بسیاری از مددجویان نیز توان پرداخت این هزینه‌های حداقلی را هم ندارند، ما به زیرمجموعه‌های خود در استان‌ها اعلام کردیم تا زمینه جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای اعزام مددجویان به زیارت اربعین را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید از صدقات و وجوه دیگری که در اختیار کمیته امداد قرار دارد، برای اعزام مددجویان به عتبات در اربعین حسینی استفاده کرد، گفت: ما این اجازه را نداریم که صدقات یا وجوهی را که برای مصارف خاصی در اختیار ما قرار گرفته برای این موضوع هزینه کنیم و از کمک خیرین برای این منظور استفاده خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته نیز اعزام مددجویان با هزینه خیرین انجام گرفت، افزود: در حال حاضر طرح «شوق زیارت» به‌عنوان بستری برای کمک خیرین به‌منظور زیارت مددجویان در اربعین حسینی فعال است و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را برای این منظور در قالب این طرح در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

رئیس کمیته امداد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برآوردهای انجام‌گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال 30 تا 50 هزار مددجوی امداد با کمک خیرین به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اعزام شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار