تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات بازی‌های بومی و محلی استان خبر داد:
افتتاح 10 خانه ورزش روستایی در خوزستان
رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان از افتتاح 10 خانه ورزش روستایی در استان با حضور رییس فدراسیون خبر داد
رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان از افتتاح 10 خانه ورزش روستایی در استان با حضور رییس فدراسیون خبر داد.

سیدکریم حسینی در مجمع سالانه هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان که امروز (چهارشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: باتوجه به این‌که رسالت ما گسترده است، جمعیت مخاطب ما نیز بالا می‌باشد. جمعیت روستایی کشور، نزدیک به 30 درصد جمعیت کشور است و در خوزستان نیز 30 درصد جمعیت پنج میلیون نفری استان از جامعه سخت‌کوش روستایی است و ما افتخار می‌کنیم که به این بخش از جمعیت استان، خدمت‌رسانی ورزشی داریم.

وی بیان کرد: خوزستان با داشتن ذخایر عظیم نیروی انسانی و همچنین تنوع قومیتی و فرهنگی که همگی برای استان و کشور فرصت هستند، یک پتانسیل بالایی از ظرفیت ورزشی فرهنگی را در کشور شکل می‌دهد. هیات روستایی استان نیز از این فرصت  استفاده کرده است.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان عنوان کرد: 27 هیات شهرستانی فعال باکوله‌باری از تجربه و علم داریم که بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند که از همه دوستان تشکر می‌کنم.

حسینی بیان کرد: اگرچه خوزستان در شش ماهه نخست سال از شرایط آب‌وهوایی خوبی برخوردار نیست ولی جشنواره‌های شهرستانی را در رشته‌های مختلف برگزار کردیم و رشته‌های کلاسیک و بومی و محلی ما نیز فعال بودند. همچنین در این مدت، 500 تیم ورزشی مشغول به فعالیت بودند و چهار هزار و 318 نفر از ورزشکاران روستایی در بخش‌های آقایان و بانوان نیز فعالیت داشتند.

وی با اشاره به برنامه‌های این هیات برای شش ماهه پایانی سال نیز عنوان کرد:‌ باتوجه به شرایط آب‌و‌هوایی خوبی که در پیش داریم، هر ساله المپیادی را تحت عنوان المپیاد فرهنگی ورزشی روستاییان برگزار می‌کنیم که تاکنون نیز آن را به صورت منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار کرده‌ایم و امسال هم با کمک و همراهی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان افزود: این المپیاد اجتماع خوبی از ورزشکاران روستایی و معرفی بازی‌های بومی و محلی است. همچنین در نظر داریم جشنواره‌های بازی‌های بومی و محلی را در چهار شهرستان بهبهان، اهواز، لالی و ایذه برگزار کنیم.

وی افزود: ما به دنبال گرفتن چند میزبانی کشوری هستیم؛ سال گذشته نیز جشنواره اقوام ایرانی را در حمیدیه برگزار کردیم و امسال نیز درخواست میزبانی آن را داشته‌ایم. همچنین میزبانی جشنواره بازی‌های بومی محلی در بخش بانوان را درخواست کرده‌ایم.

حسینی با بیان این‌که در بخش آموزش نواقصی در برنامه‌های‌مان داشتیم و اکنون تلاش‌مان جبران آن است، گفت: تصمیم داریم امسال دوره‌های مربیگری و داوری را برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح 10 خانه ورزش روستایی در خوزستان، عنوان کرد:‌ طرحی را با همکاری فدراسیون آغاز کرده ایم که مربوط به راه‌اندازی خانه ورزش روستایی است. در مدت زمان حضور رییس فدراسیون در استان، سه خانه ورزش در اهواز، در کارون و شوشتر 2 خانه ورزش و در هر یک از شهرستان‌های ایذه، هویزه و باوی نیز یک خانه ورزش روستایی افتتاح خواهد شد. در این خانه‌های ورزشی امکاناتی از جمله میز تنیس‌روی‌میز، فوتبال دستی و دارت وجود دارد. امیدوارم با همکاری فدراسیون بتوانیم خانه‌های ورزش روستایی بسیاری را در استان داشته باشیم.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان گفت: باتوجه به پیش‌بینی‌هایی که در بودجه سالانه شده است امیدوارم خانه‌های ورزش روستایی بسیاری را در سراسر استان داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار