تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۵۵۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تهیه‌ی پرونده‌ی ثبتی بنای تاریخی "عمارت قلعه میرزا" توسط مالکین برای ثبت در فهرست آثار تاریخی کشور
خوزنیوز: طی یک اقدام فرهنگی برای نخستین بار در استان خوزستان پرونده‌ی ثبت یک بنای تاریخی توسط مالکین برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه و تدوین شد.
 
به گزارش خوزنیوز و به نقل از میراث فرهنگی خوزستان؛ معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‌که این اقدام فرهنگی توسط برادارن امامی (مالکین بنا) انجام شد، افزود: هدف مالکین از چنین اقدام شایسته‌ای ترویج و اشاعه‌ی فرهنگی ماندگار در راستای هویت بخشی و حفاظت آثار تاریخی و ارزشمند شمردن تمامی بناها و آثار باستانی است.   

مرجان شوشتری درخصوص این بنای صد و هفت ساله ادامه داد: "عمارت قلعه میرزا " یا "عمارت رمه چر" از جمله بناهای اواخر دوره‌ی قاجار در روستای ترکاب رمه چر واقع در شهرستان ایذه است. این بنا با وسعتی در حدود 1000 متر مربع متعلق به یکی از خوانین منطقه بوده است که در اوایل دوره پهلوی توسط آقای حاجت امامی خریداری شده و اکنون فرزندان وی، ستار، سعید و مرتضی امامی در اقدامی فرهنگی، پروند‌ه‌ی ثبتی این بنا را تهیه و تدوین و به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان مسئول و متولی آثار باستانی تحویل دادند.

 او ضمن تقدیر از این حرکت ارزشمند خانواده‌ی امامی ، ابراز امیدواری کرد: مواردی از این دست می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات فرهنگ دوستانه‌ی دیگر در راستای ارج نهادن به میراث کهن این دیار باشد.
:
:
:
آخرین اخبار