تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2 واحد صنعتی در دزفول به بهره برداری رسید
کشتارگاه صنعتی بلدرچین و یک واحد شالی کوبی روز یکشنبه در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید
کشتارگاه صنعتی بلدرچین و یک واحد شالی کوبی روز یکشنبه در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار دزفول در آئین افتتاح واحد صنعتی پرورش،کشتار، انجماد و توزیع بلدرچین گفت: کشتارگاه صنعتی بلدرچین دزفول دومین کشتارگاه این شهرستان می باشد که زمینه اشتغال 46 نفر را فراهم آورده است.

حبیب اله آصفی افزود:همه دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در شهرستان در کنار سرمایه گذاران باشند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:در این کشتارگاه کلیه فعالیت ها از جمله پرورش،کشتار،بسته بندی،انجماد و توزیع بلدرچین به صورت صنعتی انجام می شود.

احمد زارعی اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این کشتارگاه را 17میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تولید بلدرچین در شهرستان واستان توجیه اقتصادی دارد که با افتتاح این کشتارگاه زنجیره تولید در دزفول تکمیل شد.

همچنین در حاشیه برگزاری جشن شکرانه برداشت برنج دزفول در چغامیش دزفول یک واحد شالی کوبی با 25 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

این واحد شالی کوبی با سرمایه بخش خصوصی و ظرفیت چهار هزار تن در سال راه اندازی شده است.

علی کرمی معاون جهادکشاورزی دزفول روز یکشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از این واحد صنعتی به خبرنگار ایرنا گفت:امسال پیش بینی شده 20 هزار تن برنج در دزفول برداشت شود لذا توسعه واحدهای شالی کوبی در این شهرستان ضروری است.

وی افزود:چندین مورد واحد شالی کوبی در بخش چغامیش پیشنهاد شده بود که بعلت نزدیکی به بازار این واحد شالی کوبی در حوالی روستای مهاجرین بخش مرکزی احداث شد.

وی افزود:با بهره برداری از این واحد با ظرفیت 4 هزار تن محصول زمینه اشتغال برای 15نفر فراهم شده است.

کرمی برنج تولید دزفول را یکی از سالمترین برنج های کشور دانست وگفت:هیچ سم ،حشره کش و سم ضد قارچ در تولید برنج دزفول مصرف نمی شود .

برداشت محصول شالی از سطح بیش از پنج هزار هکتار از شالیزارهای دزفول آغاز شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار