تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری جشن شکرانه برداشت برنج در دزفول
جشن شکرانه برداشت برنج در روستای سیدنور از توابع بخش چغامیش دزفول برگزار شد
جشن شکرانه برداشت برنج در روستای سیدنور از توابع بخش چغامیش دزفول برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول یکشنبه در این جشنواره گفت:بخش عمده اقتصاد و اشتغال شهرستان دزفول در بخش کشاورزی است که یک ویژگی ممتاز در سطح کشور است .

احمد زارعی با اشاره به تولید حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول و ترانزیت بیش از 6 میلیون تن محصول شمال خوزستان در دزفول گفت:خام فروشی یکی از مشکلات منطقه است که صرفه اقتصادی ندارد.

وی اظهار کرد:برخی تصور می کنند کشت برنج در دزفول با مصرف آب زیادی همراه است درحالی که کشت برنج در دزفول به روش خشکه کاری انجام می شود که علاوه بر اینکه در این روش مصرف آب یک سوم کاهش می یابد بهره وری فراوانی هم دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:به کمک محققان مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد کشت برنج با روش خشکه کاری از سال 87 به صورت تحقیقاتی،آموزشی وترویجی آغاز شده و الان 100 درصد برنج به روش خشکه کاری کشت می شود که هم کم هزینه است هم محصول باکیفیت است.

وی برنج دزفول را جزو سالمترین برنجهای کشور دانست و گفت: برنج تولید دزفول با حداقل سم و کود تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول ادامه داد:در حال حاضر در فرآوری ،بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی دزفول کمبود زیادی وجود دارد لذا باید زنجیره تولید شکل گرفته تا تولید پایداری در منطقه محقق شود.

زارعی بخش چغامیش دزفول را مهد تولید دانه های روغنی به ویژه کنجد و کلزا دانست و افزود:با توجه به اینکه کشور وارد کننده روغن است با خرید تضمینی دانه های روغنی از کشاورزان حمایت می کند.

بخش چغامیش یکی از بخش های چهارگانه جنوبی دزفول با وسعت 290 کیلومتر و جمعیتی افزون بر 32 هزار نفر میباشد که شامل دو دهستان چغامیش و خیبر با یک شهر و 28 روستا است.

بخش چغامیش دزفول حدود 20 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی دارد.امسال بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت برنج اختصاص یافته که میانگین برداشت این محصول 4،5 در هر هکتار است.

برگزاری نمایشگاهی از محصول برنج تولید دزفول،صنایع دستی، پخت نان محلی و سیاه چادر از حاشیه های این جشنواره بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار