تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۵۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردو غبار ادارات آبادان و خرمشهر را تعطیل کرد
بنابه اعلام فرمانداری های ویژه آبادان و خرمشهر، کلیه ادارات و سازمان های دولتی این شهرستان به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه تعطیل است
بنابه اعلام فرمانداری های ویژه آبادان و خرمشهر، کلیه ادارات و سازمان های دولتی این شهرستان به دلیل بروز پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه تعطیل است.

میزان گرد و غبار آبادان در شهرستان های آبادان و خرمشهر در ساعت 7هفت صبح روز سه شنبه به چهار هزار و 200 میکروگرم بر متر مکعب برابر با 28 برابر حد مجاز رسید.

بنابر اعلام فرمانداری های شهرستان های آبادان و خرمشهر روز سه شنبه مدارس، دانشگاه ها نیز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار تعطیل است.

سرپرست اداره محیط زیست آبادان در این باره گفت: شهروندان آبادان به ویژه افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی، با توجه به شرایط آلودگی هوا، از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

صادق اولاد افزود: از زائران اربعین خواست تا از ماسک استفاده کنند.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز میدان دید در فرودگاه بین المللی آیت ا... جمی را 300 متر اعلام کرد.

علی تابع الحجه افزود:در پی ورود یک توده هوای گردو غبار از سمت کشور عراق هوای برخی شهرستان های استان خوزستان تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: سرعت باد در روز سه شنبه آبادان 10 کیلومتر بر ساعت و رطوبت هوا 52 درصد است.

گردوغبار که از دوشنبه شب بخشی از مناطق مرزی کشور را در برگرفته باعث غافلگیری زائران اربعین حسبنی در پایانه چذابه و شلمچه شده است. زائران از مسئولان درخواست ارسال ماسک در این مناطق را دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار