تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۵۵۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«موکب» آماده نمایش در سیما
مستند "موکب" با هدف معرفی یکی دیگر از زیبایی‌های پدیده‌ اربعین در استان خوزستان، توسط شبکه رسانه‌ای صف، وابسته به مرکز فرهنگی "عصر ظهور اهواز" تهیه و تولید شد
مستند "موکب" با هدف معرفی یکی دیگر از زیبایی‌های پدیده‌ اربعین در استان خوزستان، توسط شبکه رسانه‌ای صف، وابسته به مرکز فرهنگی "عصر ظهور اهواز" تهیه و تولید شد.
 
کارگردان مستند موکب ضمن تاکید بر جایگاه ویژه‌ حماسه اربعین در تعمیق باورهای دینی و شعائر مذهبی، اظهار داشت: این مستند به مدت 30 دقیقه موکب‌هایی را نمایش می‌دهد که در دو ماه محرم و صفر در شهر اهواز برپا شده و اکنون به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قطب‌های فرهنگی در کلانشهر اهواز به حساب می‌آیند.
 
میلاد امینی‎موحد توضیح داد: در مستند "موکب" نشان داده می‌شود که موکب‌های شهر اهواز رسالت خود را از صرف پذیرایی و توزیع نذورات فراتر دانسته و با برگزاری مجالس سخنرانی، روضه و شعرخوانی به تمیق معارف و باورهای شیعی می‌پردازند.
 
وی ادامه گفت: این موکب‌ها نه تنها لوگوی ادارات و سازمان‌های دولتی را به دوش نمی‌کشند که خود با افتخار هزینه‌‌های کلان تجهیز محل و پذیرایی از عزاداران حسینی را به عهده گرفته‌اند.
 
کارگردان این مستند افزود: در مستند "موکب" به این موضوع پرداخته می‌شود که موکب‌های سطح شهر اهواز از عشایر خون‌گرم عرب تا عشایر غیور بختیاری را با شعار «حب‎الحسین یجمعنا» و با لباس «خادمی سیدالشهدا» یک رنگ و یک‎دست کرده است.
 
او از برگزاری آیین رونمایی مستند موکب خبر داد و خاطرنشان کرد: این مستند پس از رونمایی، از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده خواهد شد.
 
مستند "موکب" به کارگردانی میلاد امینی‎موحد و تهیه‌کنندگی اسماعیل معنوی تولید شده است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار