تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۵۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری همایش شعر در کوچه آفتاب بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند
همایش شعر 'در کوچه آفتاب' به مناسبت دهمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور عصر سه شنبه با حضور جمعی از شاعران ، نویسندگان و هنرمندان کشوری و استانی در گتوند برگزار شد
همایش شعر 'در کوچه آفتاب' به مناسبت دهمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور عصر سه شنبه با حضور جمعی از شاعران ، نویسندگان و هنرمندان کشوری و استانی در گتوند برگزار شد.


شاعران شرکت کننده در این همایش با موضوع 'قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس' به شعرخوانی پرداختند.

امام جمعه گتوند در این همایش ادبی با بیان بزرگی اشعار و نام قیصر امین پور بر توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی به این شاعر گرانقدرتاکید کرد و گفت: شهرستان گتوند به دلیل محروم بودن برای قیصر در حداقل ها مانده و صدای مردم این شهرستان شنیده نمی شود.


حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی به پیگیری صورت گرفته با شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و دیگر مسئولان ذیربط در خصوص ثبت هشتم آبان سالروز در گذشت قیصر امین پور به عنوان روز 'شعر انقلابی و دفاع مقدس' در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون در این خصوص به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی با اشاره به وضعیت آرامگاه قیصر امین پور ادامه داد: آرامگاه این شاعر بلند آوازه کشورمان در زادگاهش گتوند توسعه نیافته، و رها شده است.

شاعر،پژوهشگر و منتقد ادبی کشور نیز در این همایش با اشاره به اشعار و ویژگی شخصیت قیصر گفت: قیصر در خدمت مردم بود و قشر جوان و نوجوان را توجه می کرد و پر و بال می داد.

اسماعیل امینی از عدم توجه به شعرای جوان و نوجوان مستعد گتوند انتقاد کرد افزود: گتوند از شعرای نوجوان و جوان خوبی برخوردار است که باید از سوی مسئولان این شهرستان حمایت و پشتیبانی شود.


محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: همانطور که قول داده بودیم امسال همایش استانی شعر درکوچه آفتاب ویژه بزرگداشت قیصر در گتوند با حضور شعرا و نویسندگان کشوری از جمله محمد جواد محقق، اسماعیل امینی، بهمن ساکی و ارمغان بهداروند برگزار شد و بنا داریم در سال های آتی این رویداد را به صورت ملی برگزار کنیم و محقق شدن این موضوع همکاری و تلاش مسئولان شهرستانی را نیز می طلبد.

در پایان این مراسم از مراد امین پور پدر قیصر و همچنین شعرای برتر در این همایش و دست اندرکاران این مراسم تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس و کتاب ویژه سالگرد زنده یاد دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس در تالار همایش های قیصر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

پیش از این آیین نیز 2 کارگاه نقد و بررسی شعر و دوره آموزشی شعر ویژه یادمان دکتر قیصر امین پور با حضور شاعران برجسته کشور از جمله محمد جواد محقق،بهمن ساکی،ارمغان بهداروند و اسماعیل امینی امروز در سالن اجتماعات اداره کتابخانه های عمومی و دفتر انجمن شعر قیصر شهرستان گتوند برگزار شد.

در این کارگاه که با استقبال شعرا،هنرمندگان و نویسندگان استانی برگزار شد،اساتید کشوری به بررسی و تحلیل اشعار قیصر پرداختند.

قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر پیوست، و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد، و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.

گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار او هستند.

قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند در 8 آبان ماه سال 1386 درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار