تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۵۵۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان:
بیش از 5 هزار دل سازه‌ی کودکان ایرانی به مسافران کربلا اهدا می‌شود
خوزنیوز: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ارسال بیش از 5 هزار دل سازه‌ی کودکان و نوجوانان ایرانی عضو مراکز کانون سراسر کشور به مسافران کربلا خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا شنبدی هم‌زمان با مراسم رونمایی از نمایشگاه آثار دل سازه‌های حسینی کودکان ایرانی عضو مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور در اهواز گفت: بیش از 5 هزار دل سازه‌ و دل نوشته‌ی حسینی اعضا مراکز کانون به مسافران مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ویژه‌برنامه کشوری "دل سازه‌های حسینی"، با هدف تعمیق آموزه‌های عاشورایی و پرورش شور و شعور حسینی بین کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور از نیمه دوم محرم امسال به همت معاونت فرهنگی کانون آغاز شد افزود: استان‌های خوزستان با یک هزار اثر، مازندران با 600 اثر، اردبیل با 398 اثر، گلستان با 320 اثر و کرمان با 311 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه این ویژه برنامه کشوری در استان خوزستان ارسال کردند.

شنبدی اضافه کرد: اعضای مراکز کانون در استان‌های کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، سمنان، تهران، اصفهان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، لرستان، گیلان، هرمزگان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نیز، با ارسال آثار دست سازه‌ها و دل نوشته‌های عاشورایی، ارادت خود را به امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان ابراز کردند.

بر اساس این گزارش آثار دل سازه‌های حسینی کودکان ایرانی عضو مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور توسط 12 نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 10 مربی از مراکز فعال فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی به زائرین اهدا خواهد شد.

این گروه همچنین در مسیر پیاده‌روی، موکب‌ها و محل استقرار زائران امام حسین علیه‌السلام از تاریخ 11 تا 18 آبان فعالیت‌های فرهنگی همچون، کولاژ، کاردستی با وسایل دورریختنی، نقاشی، کاغذ و تا، نمایش و ... را ویژه‌ی کودکان و نوجوانان زائر و خادمین پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اجرا خواهند کرد.

گفتنی است؛ مراسم رونمایی از نمایشگاه آثار دل سازه‌های حسینی کودکان ایرانی عضو مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار کلان‌شهر اهواز، مشاور امور هنری استاندار خوزستان، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و تنی چند از دیگر مسئولین استانی و شهری و جمعی از کارشناسان و مربیان کانون در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار