تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۵۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدی اعلام کرد:
اواخر آذرماه زمان مذاکره با سعودی‌ها درباره حج۹۷/ امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی فراهم نیست
رئیس سازمان حج و زیارت اواخر آذرماه را زمان مذاکره با سعودی‌ها درباره حج۹۷ اعلام کرد و افزود: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی فراهم نیست.

حمید محمدی در رابطه با وضعیت برقراری حج عمره گفت: از سر گرفتن دوباره حج عمره به بستر، زمینه‌سازی و سازوکارهای ویژه نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی عربستان این مهم اتفاق خواهد افتاد؛ البته اگرچه انتظار باز شدن راه گفتگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع بجا است اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص امکان برقراری مجدد حج عمره در پی تفاهم بر سر برگزاری حج تمتع، توضیح داد: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

وی برقراری شرایط مناسب برای مناسک حج و عتبات عالیات را اولویت‌ اصلی سازمان حج و زیارت عنوان کرد و افزود: مذاکرات سازمان حج و زیارت با عربستانی‌ها صرفا درخصوص موسم حج تمتع سال 96 بوده است.

اواخر آذرماه زمان مذاکره با سعودی‌ها درباره حج97

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه رایزنی با سعودی‌ها برای برگزاری حج تمتع به صورت سالانه صورت می‌‎گیرد، افزود: برنامه‌ریزی جدی برای برگزاری حج 97 صورت گرفته و محورهای مذاکره در حال آمده شدن هستند و احتمالا اواخر آذرماه با عربستانی‌ها در این خصوص وارد مذاکره شویم.

مذاکرات حج 97در راستای ارائه بهتر خدمات و حفظ امنیت مردم

محمدی ادامه داد: بهتر شدن شرایط حج، مد نظر سازمان حج و دیگر مسئولان است و ممکن است در این مذاکرات برخی مفاد تفاهمنامه سال قبل کم و زیاد شود و از آنجا که ارائه خدمات کنسولی به مردم از اهمیت بالای برای مسئولان ایرانی برخوردار است لذا مذاکرات در راستای ارائه بهتر این خدمات و حفظ امنیت مردم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حجاج سال قبل از خدمات و شرایط راضی بودند و این مهم را بارها در رسانه‌ها اعلام کردند، اظهارکرد: 25 کارگروه زیرنظر سازمان حج موارد مختلف مرتبط با این سفر را به انحای مختلف موشکافی و بررسی می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار