تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۵۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورزش نابینایان در خوزستان متولی ندارد
این مشکل موجب شده تا رشته دوومیدانی از چرخه ورزش جانبازان و معلولان استان حذف شود
مربی تیم ملی جانبازان و معلولان کشور نداشتن متولی ثابت را مشکل اصلی ورزش نابینایان و کم بینایان در خوزستان عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب شده تا رشته دوومیدانی از چرخه ورزش جانبازان و معلولان استان حذف شود.

ماشااله طاهری روز دوشنبه افزود: به علت نداشتن متولی ثابت و مسئول در هیات نابینایان استان خوزستان ورزش دو ومیدانی از چرخه رقابت های استان حذف شده و فقط یک تیم از اهواز در مسابقات کشوری شرکت می کند.

وی افزود:با توجه به علاقه مندی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان و پیگیری انجام شده برای نخستین بار مسابقات دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با حضور سه تیم شوش،اندیمشک و دزفول روز دوشنبه ( امروز ) در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان دزفول گفت:با توجه به استقبال صورت گرفته تصمیم داریم هر ماه این مسابقات را در سطح شمال خوزستان برگزار کنیم تا بتوانیم ضعف های موجود را برطرف و مسابقات دوومیدانی استان خوزستان را هم در این شهرستان برگزار و نماینده شمال خوزستان را به مسابقات کشوری که اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شوند اعزام کنیم.

اولین دوره مسابقات دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با شرکت 30 ورزشکار از شهرهای دزفول ،شوش و اندیمشک در بخش بانوان و آقایان در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.

مسابقات دو و میدانی نابینایان و کم بینایان شمال خوزستان با حضور 45 ورزشکار شوش ،دزفول واندیمشک در رشته دو 100متر،پرش طول،پرتاب نیزه،دوی 800متر و پرتاب وزنه برگزار شد.

در این مسابقات حسن مومنی مهر،امین علوی،مصطفی رشید الماسی،محسن برفی نژاد،اکرم احدی، سارا دغلاوی،عسل چنانی،فاطمه خدیور،حسن منصوری،علیرضا رشیدی حاجیوند و عظیم آل کثیر برتر شدند.

50 ورزشکار کم بینا و نابینا در دزفول در سه رشته گلبال ، شطرنج و دوومیدانی در بخش آقایان و بانوان فعالیت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار