تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: عملیات اجرایی پنج طرح نیروگاهی در خوزستان امسال آغاز می شود
امسال عملیات اجرایی بالغ بر سه هزار و 600 مگاوات برق در قالب پنج طرح نیروگاهی در استان خوزستان آغاز می شود
وزیر نیرو گفت: امسال عملیات اجرایی بالغ بر سه هزار و 600 مگاوات برق در قالب پنج طرح نیروگاهی در استان خوزستان آغاز می شود.

رضا اردکانیان دوشنبه شب در گفت و گوی زنده خبری در صدا و سیمای خوزستان اظهار کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاهی در خوزستان بالغ بر 13 هزار و 200 مگاوات برق است و امسال 2 واحد 160 مگاواتی شامل بخش بخار نیروگاه بهبهان و بخش گاز غرب کارون به این ظرفیت اضافه می شود.

وی افزود: در تلاش هستیم سال آینده نیز عملیات اجرایی تولید چهار هزار و 500 مگاوات برق در خوزستان آغاز شود و زمانی که مجموعه طرح ها به ثمر برسد بیش از 60 درصد ظرفیت نصب شده نیروگاهی استان افزایش یافته است.

اردکانیان ادامه داد: این اقدامات زیربنای موثری برای توسعه استان است و به عنوان یکی از اصلی ترین ضرورت ها و زیرساخت ها برای توسعه و رشد اشتغال خواهد بود.

خوزستان باید به عنوان قطب گردشگری مورد پذیرش مردم باشد

وزیر نیرو اظهار کرد: در حوزه گردشگری آبی امکانات خوبی در خوزستان وجود دارد و سعی می کنیم این موضوع را جز برنامه های مهم قرار دهیم.

وی بیان کرد: خوزستان باید به عنوان یکی از قطب های گردشگری مورد پذیرش آحاد مردم باشد و ما از نظر فراهم کردن امکانات کوتاهی نمی کنیم.

اردکانیان اظهار کرد: یکی از سرفصل های مصوبه نیمه فروردین هیات وزیران ناظر بر بحث ریزگردها است و همکاری نیروهای بخش برق در استان، ستاد وزارت نیرو و حمایت سایر شرکت های برق در سطح کشور به کارگرفته شده وکارهای موثر در حال انجام است که مشکلی برای بخش برق ایجاد نشود.

وزیر نیرو ادامه داد: بر اساس برنامه ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و با رای اعتماد حداکثری نمایندگان مواجه شد اصلی ترین سرمایه در سطح کشور در جوابگویی به نیازها و تحقق این برنامه منابع انسانی است و استان خوزستان از این نظر یکی از سرشارترین مناطق و استان ها است.

وی اضافه کرد: خارج از مجموعه وزارت نیرو، نیازمند همکاری نزدیک همه ظرفیت ها از جمله دانشگاهی، سازمانهای مردم نهاد و همه افراد با دغدغه استفاده صحیح از منابع زیست محیطی هستیم.

وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار