تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۵۹۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کار: سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن بازنشستگی در کشور به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن بازنشستگی در کشور به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است.

علی ربیعی دیشب در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان اظهار داشت: وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای پیشی گرفتن میزان عرضه بر تقاضای کار افزود: در دنیا بر روی این مسئله برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما در کشور ما این مسئله در سال های 90 به بعد پیچیده‌تر شده است و دهه شصتی‌ها پاسخی در دهه 80 نگرفتند و تیپولوژی آنها امروز کاملا تغییر یافته است.

وی بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از 12 صندوق تامین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند و مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

ربیعی اذعان داشت: شاهد هستیم سن بازنشستگی به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و 60 سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود 450 هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیمات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تامین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

این مسوول اعلام کرد: می‌خواهیم بنگاه‌داری را سبک کنیم و سرمایه بیشتری برای نسل‌های بعدی تامین اجتماعی تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت استان دو برابر این عدد است.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه اول سال 8 هزار و 700 نفر بیمه شده اصلی داشتیم افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال آینده باید برنامه ریزی کنیم.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: بیش از 9 میلیون حاشیه‌نشین را بیمه کردیم و از این اقدام پشیمان نیستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار