تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۶۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه عملیات مهار فوران چاه ؛
کمتر از صد قدم فاصله تا کانون آتش در رگ سفید
عملیات مهار فوران «چاه 147 رگ سفید – 2» با مهیا شدن زیرساخت ها و امکانات فنی و لجستیکی، شتاب بیشتری می گیرد و مهارگران با پاکسازی گام به گام، موقعیت خود را به کمتر از صد قدمی کانون آتش رسانده اند
عملیات مهار فوران «چاه 147 رگ سفید – 2» با مهیا شدن زیرساخت ها و امکانات فنی و لجستیکی، شتاب بیشتری می گیرد و مهارگران با پاکسازی گام به گام، موقعیت خود را به کمتر از صد قدمی کانون آتش رسانده اند.

به نقل از ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید ، مهارگران در 10 روز گذشته در چارچوب برنامه ریزی انجام شده و اجرای عملیات بر اساس طراحی مهار چاه سرکش، در پاکسازی محوطه و ایجاد زیرساخت ها اقدامات موثری انجام داده اند و تلاش بر این است که آتش در محاصره و کمند مردان آهنین اراده قرار گرفته و سر تسلیم فرود آورد.

موقعیت فعلی چاه 147 رگ سفید – 2 همانند جبهه جنگ است که در اینجا رویارویی میان انسان و ستیز با طبیعت ناشناخته است و به همین لحاظ هر حرکتی بر اساس محاسبات دقیق مهندسی و دقت عمل صورت می گیرد .

قدم ها حساب شده و خارج کردن هر تجهیز پیرامون چاه بر اساس اهمیت آن و احتمال اینکه آسیب کمتر متوجه آن شده باشد انجام می شود و تاکنون بیش از 80 محموله از تجهیزات که تا حدودی از شعله های سرکش آتش دوره مانده از جمله ژنراتورها، پمپ های سیال، و مخازن از محوطه تخلیه و به محل پیش بینی شده برای انباشت، انتقال یافته است.

آب گیری استخر 130 هزار بشکه ای شتاب بیشتری گرفته است و با ساخت محل استقرار دکل های حفاری برای حفر چاه های امدادی، کار انتقال دکل ها و تجهیزات ویژه مهار کلید خورده و مهارگران برای اجرای عملیات بزرگ در روزهای نزدیک آماده می شوند.

متخصصان کار آزموده و حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران که کوله باری از تجربه میدانی و دانش فنی مهار و کنترل فوران چاه را دارند به همراه مجرب ترین متخصصان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دوشادوش و منسجم همت و نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند تا چاه را مهار، ایمن سازی و این آزمون بزرگ را به خاطره مبدل سازند.

به گزارش ایرنا چاه 147 میدان رگ سفید روز یکشنبه هفتم آبان ماه حین عملیات حفاری، بر اثر فوران گاز دچار آتش سوزی شد؛ بر اثر این حادثه دستگاه حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران آتش گرفت و 2 تن از کارکنان این شرکت جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال 1345 آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار