تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
خدمات رسانی به زائران در شلمچه تا 10 روز بعد از اربعین ادامه دارد
زیرساخت ها در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران پیش بینی شده و خدمات رسانی در این مرز تا 10 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زیرساخت ها در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران پیش بینی شده و خدمات رسانی در این مرز تا 10 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

اسماعیل زمانی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با توجه به مهیا بودن زیرساخت ها در مرز شلمچه خروج و ورود زائران اربعین حسینی از این مرز روان است و این روند تا ورود آخرین زائر به کشور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برپایی 420 موکب مردمی در مرز شلمچه افزود: با افزایش تعداد موکب های مردمی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در سال جاری شاهد رضایت مندی زائران از پذیرایی خادمان بودیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : برای تردد مطلوب زائران پذیرایی و استقبال تا 10 روز بعد از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت .

زمانی با اشاره به خروج 800 هزار زائر از مرز شلمچه تا امروز تصریح کرد:50 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه مستقر هستند تا زائران را به پارکینگ‌ های این مرز جا به ‌جا ‌کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد:60 گیت ورود و خروج برای زائران در مرز شلمچه در نظر گرفته شده که گذر زائران ایرانی و خارجی را آسان تر کرده است.

وی افزود:از ابتدای آیین پیاده روی اربعین حسینی تا کنون 130 هزار زائر تبعه خارجی از مرز شلمچه به عتبات عالیات تردد کرده اند که کشورهای افغانستان، پاکستان و آذربایجان بیشترین تعداد زائران خارجی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: پارکینگی با مساحت 120 هکتار برای پارک خودروهای زائران در نظر گرفته شد که تا کنون 30 هزار خودرو در این پارکینک پارک شده است.

تاکنون حدود 800 هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه راهی کربلا شده اند.

در اربعین حسینی پارسال حدود 430 هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار