تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۵۶۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود 107هزار زائر اربعین به کشور از گذرگاه مرزی چذابه
از ابتدای ورود تدریجی زائران اربعین حسینی به کشور تا ساعت10 صبح روز چهارشنبه 107هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به میهن اسلامی بازگشتند
فرماندار دشت آزادگان گفت: از ابتدای ورود تدریجی زائران اربعین حسینی به کشور تا ساعت10 صبح روز چهارشنبه 107هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه به میهن اسلامی بازگشتند.

عبدالرضا سعیدی نیا چهارشنبه شب افزود:در مجموع از شروع حرکت کاروان های اربعین حسینی تا ظهر روز چهارشنبه ، 370هزار زائر از طریق پایانه چذابه راهی نجف اشرف و کربلای معلی شدند.

وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران در چند روز اخیر رو به افزایش بوده است اظهار کرد: 26هزار زائر تنها در روز چهارشنبه از طریق چذابه وارد کشور شدند و در همین روز هشت هزار زائر راه کربلا را در پیش گرفتند.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه با وجود توقف صدور روادید سفر اربعین از سوی عراق، عزیمت کاروان های اربعین حسینی از طریق گذرگاه چذابه همچنان به صورت تدریجی و روان ادامه دارد افزود: بسیاری از زائران اربعین حسینی در 2 روز آینده رهسپار نجف و کربلا خواهند شد.

وی پیش بینی کرد شمار زائرانی که در اربعین امسال از گذرگاه چذابه به کربلا عزیمت کردند به رقم 400هزار زائر برسد که در این صورت تحقق این رقم ، 30هزار زائر در مقایسه با اربعین سال گذشته کمتر خواهد بود.

در اربعین پارسال 430هزار زائر از طریق گذرگاه چذابه راهی کربلا شدند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هفته گذشته در بازدید از پایانه چذابه پیش بینی کرد که احتمال دارد به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از گرمای هوا و گرد و خاک ، نتوانیم رکورد اعزام زائر از گذرگاه چذابه در اربعین پارسال را بشکنیم.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: در اربعین پارسال تعدادی از زائرانی که به مرز مهران رفته بودند به علت بستن مرز و ازدحام بیش از حد ، از گذرگاه چذابه به کربلا مشرف شدند ولی امسال این سرریز زائر به چذابه به دلیل روان بودن تردد زائر در مرز مهران اتفاق نیافتد.

گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار