تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار بندر هندیجان:
مشکلات تردد صیادان هندیجانی به دریا برطرف شود
مشکلات تردد صیادان هندیجانی که فاقد مجوز هستند باید با همکاری نهادهای مسئول و صدور دفترچه‌های تردد برطرف شود
فرماندار هندیجان گفت: مشکلات تردد صیادان هندیجانی که فاقد مجوز هستند باید با همکاری نهادهای مسئول و صدور دفترچه‌های تردد برطرف شود.

کوروش مودت امروز در جلسه بررسی مشکلات صیادان هندیجان اظهار داشت: باید برای امرار معاش صیادان به قایق‌های بدون مجوز، صدور مجوز در نظر گرفته و تردد صیادان به دریا تسهیل شود.

وی افزود: هر گونه افزودن امکانات و تغییرات در اسکله بندر بحرکان باید از طریق پیمانکار صورت گیرد، اسکله بندر بحرکان در اختیار پیمانکار است. هر گونه انجام کارهای زیربنایی باید با هماهنگی پیمانکار اسکله باشد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: تأمین امنیت و تردد بروی اسکله بندر بحرکان در حوزه اختیارات پیمانکار بوده و جهت ورود مردم به اسکله بحرکان باید تعهدنامه و یا بیمه‌نامه صادر شود تا خدای‌نکرده اتفاقی افتاد مشکلات ناشی را جبران کند.

وی گفت: از نظر قانونی ما باید به مدت 6 الی یک سال اسکله بندر بحرکان را تعطیل و کاملاً در اختیار پیمانکار قرار دهیم تا همه امکانات و لوازمات مورد نیاز را بر روی اسکله انجام دهد اما به خاطر رفاه حال صیادان این موضوع امکان‌پذیر نیست چرا که صیادان نیاز به تردد دارند.

مودت عنوان کرد: صیادان هندیجانی باید از امکانات مناسب برای انجام سفرهای دریایی استفاده کنند، بنابراین باید بهره‌برداری از اسکله بندر بحرکان هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: جایگزین کردن صیادی از دریا نیز بحث مهمی است که باید با احداث مزارع پرورش ماهی و میگو صورت گیرد، چرا که منابع دریایی به خطر افتاده و محیط‌زیست نیاز به تقویت دارد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: احداث و راه‌اندازی مزارع پرورش میگو علاوه بر حمایت از محیط‌زیست سبب افزایش اشتغال‌زایی در سطح شهرستان می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار