تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۵۶۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بازرسی وزارت اموراقتصادی و دارایی:
در زمان تردد زائران اربعین نباید در روند صادرات وقفه ایجاد شود
معاون بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمان تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای سه گانه کشور ، نباید در روند صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق وقفه ایجاد شود.

رضا قمی زاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از مرز چذابه افزود: زیرساخت های واحدهای گمرکی در مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه برای تداوم صادرات کالاهای غیرنفتی در مدت 20روزی که تردد زائران اربعین حسینی انجام می شود فراهم شده ولی مسیرهای دسترسی به مرزها باید تفکیک شود تا صادرات کالا در این مرزها متوقف نشود.

وی با بیان اینکه ما باید به اربعین نگاه ملی داشته باشیم گفت: دولت از سال آینده تمهیداتی برای تداوم صادرات کالا در زمان تردد زائران اجرایی می کند تا تردد زائران و صادرات کالای به صورت همزمان صورت بگیرد.

استاندار خوزستان پیش تر گفته بود از سال آینده همه تمهیدات لازم برای صادرات کالا به عراق در زمان اربعین حسینی اجرایی می شود و مسیرهای تردد کامیون و خودروهای زائران کاملا' جداسازی می شود.

قمی زاده که به عنوان نماینده وزارتخانه اموراقتصادی و دارایی به منظور سرکشی و بررسی وضعیت خدمت رسانی سازمان های وابسته به وزارتخانه متبوع به مرزهای سه گانه سفر کرده است اظهار کرد: بررسی های میدانی نشان می دهد خدمت رسانی بانکهای(خودپردازها) دولتی و خصوصی و بیمه ها در مرزهای سه گانه مطلوب بوده و رضایت زائران نشان از کیفیت خوب ارایه شده دارد.

معاون بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: وزارتخانه متبوع در 2 بخش تکلیفی و مردمی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کند که در بخش مردمی با برپایی موکب های پذیرایی در مرزهای چذابه ، شلمچه و مهران به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به کمبود وسایل سرمایشی با توجه به گرمی هوا در مرزهای سه گانه اظهار داشت: در سال های آینده باید در زمینه تامین وسائل و تجهیزات سرمایشی با توجه به مصادف شدن اربعین با فصل گرما ، اقدام های اساسی انجام شود تا زائران با مشکل مواجه نشوند.

در اربعین امسال گرمای پائیزی و گرد وخاک در مرزهای چذابه و شلمچه مشکلاتی برای زائران و موکب داران اطراف این 2 گذرگاه ایجاد کرده بود.

مرزهای چذابه و شلمچه 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین هستند.روند بازگشت زائران اربعین حسینی در روزهای اخیر شتاب گرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار