تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۵۶۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش دو برابری تعداد گیتهای مرز شلمچه جهت سهولت تردد زائران
مسئول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 682 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شده اند.

مکی یازعی با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه، عنوان کرد: برای سهولت در تردد زوار تعداد گیتها به دو برابر افزایش پیدا کرده است تا برای ورود زائران به کشور مشکلی ایجاد نشده و تردد همانند گذشته با آرامش انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی تاکنون در ورود و خروج زوار از مرز شلمچه وجود نداشته و نیروهای خدماتی، انتظامی و مواکب به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.

یازعی با اشاره به استقرار 400 دستگاه اتوبوس در مرز بین المللی شلمچه گفت: این تعداد  اتوبوس از شش استان معین برای بازگشت زائران به استانهای همجوار و سایر مناطق کشور در پایانه مرزی شلمچه مستقر شده اند.

وی افزود: روزانه 300 دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه وظیفه حمل و نقل زائرین را به سراسر کشور بر عهده دارند و همچنین بیش از 50 دستگاه اتوبوس و 11 رام قطار زائرین را تا شهرستان خرمشهر و پارکینگها جابجا می کنند.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه از عبور 682 هزار و 674 زائر ایرانی و اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون 528 هزار و 392 زائر ایرانی و 154 هزار و282 زائران از 91 کشور دنیا به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک عراق شده اند.

وی از تردد بیش از یک میلیون زائراربعین حسینی در مرز شلمچه خبر داد و افزود: از دو روز گذشته که موج بازگشت زوار آغاز شده است تا صبح امروز بیش از 352 هزار زائر از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک ایران شده اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار