تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف کنترل و نظارت بر اتوبوس ها:
دوربین پلاک خوان در محل ورودی پایانه مسافری در شلمچه نصب شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های مسافری خوزستان از نصب دوربین پلاک خوان در محل ورودی پایانه مسافربری در مرز شلمچه خبر داد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های مسافری خوزستان از نصب دوربین پلاک خوان در محل ورودی پایانه مسافربری در مرز شلمچه خبر داد.  

غلامعباس بهرامی نیا در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران از کنترل و نظارت بر اتوبوس های مسافربری به عنوان دلیل نصب این دوربین نام برد و گفت: همه ساله با توجه به موضوع پیاده روی اربعین ما در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی را در برای آماده سازی زیرساختها انجام می دهیم که در مقایسه با سالهای قبل از روند بهتر و مناسب تری برخوردار است.

وی افزود: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای که در حیطه وظایف ما است در بخش پایانه های مرزی نیز سعی و تلاشمان آن بود که در کنار سایر دستگاههای اجرایی و ستاد اربعین استان بتوانیم اقدامات خوبی را برای تسهیل سفر زائران را به انجام برسانیم.

بهرامی نیا از تکمیل پایانه های مرزی خوزستان به عنوان عمده ترین کار انجام شده توسط مجموعه متبوع خود نام برد و اظهار کرد: با فراهم شدن شرایط امور مربوط به زائران همچون گذرنامه، عبورشان از مرز به شکل آسان و روانی انجام می شود، با تکمیل محوطه پایانه شلمچه و افزودن هشت گیت به ۳۲ گیت قبلی (در مجموع ۴۰ گیت) این امور در هنگام پیک عبور زائران در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

وی تصریح کرد: براساس توافق انجام شده مسیر عبور جداگانه ای برای عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه مهیا شد تا آنان بتوانند کارهای مربوط به خروج خود از مرز را به آسانی دنبال و انجام دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشارخ به راه اندازی مانیتورینگ پایانه شلمچه گفت: با انجام این کار پایش تصویری به صورت آن لاین قابل دریافت است و این موضوع در جهت برنامه ریزیها به ما کمک بسیار خوبی می کند زیرا دسترسی آسان دستگاههایی که به این تصاویر نیاز دارند را سبب می شود.

بهرامی نیا افزود: کار لاین بندی و سکوبندی پایانه مسافربری برون شهری در شلمچه انجام شده که بر این اساس مسافران به راحتی از روی تابلوهای نصب شده در سکوها می توانند مقاصد خود را یافته و ضمن سوار شدن به اتوبوسها راهی شهرهایشان شوند، خوشبختانه این اقدام رضایتمندی مسافران را در پی داشته است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که براساس تقسیم بندیهای کشوری، زائران ۹ استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، کرمان، هرمزگان، اصفهان فارس، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ترددشان به عراق از مرز شلمچه تعیین شده لذا زائران پس از بازگشت از کربلای معلی با اتوبوس ها به مقاصدشان در استانهای یاد شده انتقال داده می شوند.

بهرامی نیا با اشاره به اینکه نظم خاصی در بخش حمل و نقل وجود دارد، تصریح کرد: در کنار سایر دستگاههای خدمات رسان به زائران اربعین، سعی ما آن است تا با رصد، جمع آوری، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات ضمن رفع آنان برنامه ریزی و شرایط بهتری را برای سال آینده مهیا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: خوشبختانه امسال تاکنون بر اساس آمار و اطلاعاتی که تا پایان روز گذشته استخراج شده بیش از ۵۲ درصد از دو مرز شلمچه و چذابه از استان خوزستان عبور کرده اند و این نشان دهنده آن است که ما نسبت به مرز مهران با درصدی بیشتر به لحاظ تعداد زائران عبوری از مرزهای استان داشته ایم  و این از بابت مهیا سازی زیرساخت ها و امکانات بوده است.

بهرامی نیا افزود: مرز چذابه به لحاظ مسائل زیر ساختی قدری از شلمچه عقبت تر است اما کارهای بسیار خوبی نیز در آنجا انجام شده و تمام دستگاهها اعم از آب، برق، راه و شهرسازی و غیره به موضوع فراهم سازی زیرساختها ورود کرده اند.

وی با اشاره به اقداماتی در جهت تهیه و نصب تابلوها، علائم و انجام خط کشی ها اظهار کرد: سایت ۱۴ هکتاری را در پایانه چذابه تحویل گرفتیم و در آنجا توانسته ایم هم شرایط خوبی را فراهم کنیم و هم استقرار شرکتهای مسافربری را با بهره گیری از تمام پتانسیل های استان در بخش مسافری داشته باشیم.

بهرامی نیا تصریح کرد: در پایانه چذابه که به طور ۱۰۰ درصد تکمیل  نشده اما به جهت خدمات رسانی به زازئران در حال بهره برداری از آن هستیم و در آنجا نیز بحث لاین بندی و سکوبندی برای استقرار اتوبوس ها و سوار شدن زائران برای عزیمت به سمت شهرهایشان را به انجام رسانده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: مسیر و تسهیلات مناسبی را نیز برای عبور آسان و راحت زائران از سالن و مرز چذابه مهیا کردیم، ما آنچه در حوزه وظایف وزارت راه و شهرسازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده را آنجا نیز اجرایی کردیم.

وی افزود: به طور طبیعی موج بازگشت که از دو روز گذشته آغاز شده به طور روزانه بر تعداد زائران بازگشتی به کشور افزوده می شود. به طور مثال روز گذشته تعداد ورودی هایمان به مرز شلمچه پنج برابر تعداد زائران خروجی به عراق بوده است.  

بهرامی نیا اظهار کرد: در مجموع حدود ۴۰۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به کشور بازگشته اند و حدود یک میلیون نیز ار مرزهای خوزستان به عراق عزیمت کرده اند، تجربه سالهای گذشته نشان داده که موج بازگشت زائران به کشور از روز اربعین و دو روز پس از آن بیشتر می شود لذا ما با انتشار فراخوانی از استانهای معین خواستیم تا در زمینه حمل و نقل مسافران به ما کمک کنند و انصافا هم به خوبی وارد عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکلی در زمینه انتقال زائران نداشته ایم و پس از این هم نخواهیم نداشت، تصریح کرد: در بحث نظارت بر کرایه اتوبوس ها علاوه بر اینکه تشکل های صنفی نظارت دارند ما نیز اقداماتی را به انجام رسانده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: براساس توافق انجام شده به دلیل معطلی ها و یک سر خالی آمدن اتوبوس ها قرار شد تا کرایه را دو برابر بگیرند (به صورت رفت و برگشت) اما باز هم کرایه هایی که زائران از مرزهای شلمچه و چذابه به نقاط مختلف کشور گرفته می شود، کرایه از اهواز به شهرهای مقصد است و کرایه خرمشهر تا اهواز برای زائران محاسبه نمی کنند و به این ترتیب حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز از مبلغ اصلی کرایه رفت و برگشت به زائران تخفیف داده می شود.

بهرامی نیا افزود: خوشبختانه تاکنون همه چیز روی روال انجام شده البته نمی گوییم همه چیز به طور ۱۰۰ در صد تکمیل و عالی بوده اما رضایتمندی خوبی به نسبت سالهای گذشته حاصل شده و امیدواریم تا با همکاری تمامی دستگاهها و رهنمودههایی که ستاد اربعین، استاندار خوزستان و فرماندهان انتظامی و انتظامی دارند کارها را به خوبی از پیش ببریم تا اربعین امسال یک خاطره خوبی برای زائران باشد.

وی اظهار کرد: کار جابجایی زائران به طور ۲۴ ساعته و شیفتی انجام می شود، با توجه به حساسیتی که این مقطع زمانی دارد، دوره های توجیهی برای رانندگان برگزار شده ضمن اینکه مدیر فنی نیز اتوبوس ها را در ۱۷ مورد به لحاظ ایمنی کنترل می کند، امید است با رعایت مقررات سفر ایمنی را در سطح کشور داشته باشند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار