تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۶۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
توسعه جاده منتهی به چذابه سال آینده باید تکمیل شود
جاده منتهی به مرز چذابه باید برای سال آینده توسعه یابد تا زائران تردد روان تری داشته باشند
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده منتهی به مرز چذابه باید برای سال آینده توسعه یابد تا زائران تردد روان تری داشته باشند.

جواد کاظم نسب الباجی با حضور در مرز چذابه اظهار کرد: خوشبختانه حرکت زائران حسینی روان و نیروی انتظامی خوب عمل کرده است. همچنین مواکب خیلی خوب پذیرایی می کنند ولی طبیعتا هر کاری با این عظمت مشکلاتی هم در پی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و معضلات جاده منتهی به مرز است که نیاز به توسعه دارد و باید به آن توجه داشت؛ قرار بر این بود که جاده را توسعه بدهند؛ بنابراین همتی می خواهد که زائران راحت تر تردد کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مواکب، مسئولان، نیروی انتظامی و اهالی رسانه گفت: این مسیر نیاز به توسعه و تعریض جاده دارد. همچنین نمایندگانی از استانداری و دیگر دستگاه های ذیربط باید اینجا مستقر و به صورت شبانه روزی جوابگوی مردم باشند.

الباجی تصریح کرد: دولتی ها باید از افرادی که داوطلبانه به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند، الگوبرداری و اگر خدماتی به آنها ارائه می دهند باید به صورت مساوی و عادلانه توزیع شود چون برخی از مواکب شاکی دریافت خدمات کمتر بودند.

وی ادامه داد: باید سیستم جامعی ایجاد شود و همه مواکب را حمایت کنند چون کار همه خدمت به زائران حسینی است؛ بنابراین باید توجه خاصی به موکب ها داشته باشند تا سال های آینده با اشتیاق بیایند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی ها هزینه داربست را نداشتند و حتی پلاستیک و چادرها به خاطر گرد و خاک پاره شده بودند. مشکلات این چنینی وجود داشت که مسئولان باید ورود و آنها را حل کنند.

الباجی با تأکید بر لزوم توجه به تأمین امکانات بیشتر برای هلال احمر گفت: خدماتی که لازم به ارائه در این مرز باید در شأن زائران باشد چون اکثرا بی بضاعت هستند و از ایام اربعین به عنوان فرصتی برای زیارت استفاده می کنند.

وی یادآور شد: حرکت اربعین یک حرکت دینی ـ سیاسی است؛ حرکت امام حسین (ع) سیاسی و به منظور مبارزه با ظلم و استبداد بوده است؛ امروزه نیز کفار روبروی امام حسین (ع) ظاهر و با هزار نوع شکنجه، قتل عام، سربریدن و آتش زدن خانه های مردم، یاد حادثه کربلا را در خاورمیانه زنده کرده اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فلسفه انقلاب امام حسین (ع)، امور محرم و اربعین ضد ظلم و استبداد است، ادامه داد: حرکت اربعین باعث وحدت بین دولت های اسلامی و شیعی و حتی مسلمانان کشور شده و همت خاصی به ما داده است.

الباجی بیان کرد: اربعین یک حرکت بسیار منظم و خودجوش است که عاشقان امام حسین (ع) به همه مردم و حتی کسانی که با گروه های تکفیری در ارتباط هستند بفهمانند که امام حسین (ع) با گذشت هزار و ۴۰۰ سال هنوز محبوب دل ها است.

وی در پایان عنوان کرد: حسین مربوط به مسلمان و شیعه نیست و به همه آزادگان جهان تعلق دارد. این حرکت تقویت کننده راه امام حسین است و امیدوارم با همت سایر مسئولان و مردم همه ساله پررنگ تر شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار