تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۶۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰ تانکر آبرسان سیار در مرزها منتهی به عراق مستقر شد
دولت تامین آب مورد نیاز برای سه مرز چذابه، شلمچه و مهران را به شرکت‌ آب محول کرد و در این زمینه نزدیک به ۸۰ تانکر آبرسان سیار در مرزها مستقر کردیم
جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت  تامین آب مورد نیاز برای سه مرز چذابه، شلمچه و مهران را به شرکت‌ آب محول کرد و در این زمینه نزدیک به ۸۰ تانکر آبرسان سیار در مرزها مستقر کردیم.

جواد خادمی به آخرین وضعیت و تحولات فعالیت دولت در تامین آب مورد نیاز زائران حسینی پرداخت و اظهار داشت: دولت  تامین آب مورد نیاز برای سه مرز چذابه، شلمچه و مهران را به شرکت‌ آب محول کرد و در این زمینه نزدیک به 80 تانکر آبرسان سیار در مرزها مستقر کردیم.

وی افزود: سلامتی آب تامین شده برای زائران از دیگر برنامه‌های دولت است که در این زمینه نیز 6 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب که به صورت ساعتی آب را از نظر بهداشتی بررسی می‌کنند در مرزها مستقر شده است.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 100 چشمه آب در مرزهای شلمچه و چذابه و 1100 چشمه حمام در شهرهای کربلا و نجف عراق احداث کردیم.

وی تصریح‌کرد: خرید 70 شیر برداشت آب برای آب شرب و وضوی زائران و خرید بیش از 70 مخزن ثابت آب برای مسیر تردد زائران حسینی در مرزهای  چذابه، شلمچه و مهران از دیگر کارهای انجام شده توسط ستاد اربعین است.

خادمی با بیان اینکه موکب‌های مستقر در چذابه امسال به صورت موقتی اسکان داده شدند، عنوان کرد:  در حال حاضر در مرز چذابه  35 تانکر آبرسان، 50 چشمه حمام و دو آزمایشگاه سیار مستقر کردیم تا زائران از خدمات مطلوبی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا اربعین به یک موضوع مهمی بین شیعیان تبدیل شده است، گفت: اربعین یک حماسه و فرهنگ ارزشمندی است که پیام‌های خاص خود را دارد و مهمترین پیام آن اقتدار امام حسین(ع) است و دیگر اینکه به تمامی دشمنان اسلام بفهمانیم مرزهای کشور ایران امن‌ترین مرزهای جهان هستند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار