تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقط سه درصد مردم خوزستان عضو کتابخانه های عمومی هستند
تنها سه درصد مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از خدمات آن بهره می برند
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: تنها سه درصد مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از خدمات آن بهره می برند.

منصور کوهی رستمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: بر این اساس در حال حاضر 142 هزار خوزستانی عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

وی افزود: در حال حاضر 217 باب کتابخانه در استان فعال است که 168 باب نهادی و 49 باب مشارکتی است.

رستمی ادامه داد: 2 میلیون و 475 هزار و 257 جلد کتاب در استان موجود است یعنی به ازای هر 100 خوزستانی 52 جلد کتاب وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان کرد: همچنین 93 هزار و 337 متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد یعنی به ازای هر 100 خوزستانی، یک متر و 90 سانتی متر فضای کتابخانه ای برای مردم موجود می باشد.

وی گفت: توجه به عدالت اجتماعی، رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد کتابخانه های فعال برای مردم استان را سرلوحه کار قرار داده ایم.

رستمی افزود: در حال حاضر 50 کتابخانه استانی فعال به ویژه در روستاهای محروم افتتاح شده اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به راهبردهای توسعه کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی استان از جمله این راهبردها است و در این راستا 12 کتابخانه در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: جذاب و شاداب سازی فضای کتابخانه ها، اجرای برنامه های محتوایی و حضور در فضای مجازی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از جمله دیگر راهبردها است.

رستمی در خصوص وضعیت مطالعه و کتاب خوانی در کشور گفت: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور و استان در جایگاه بالایی قرار ندارد و این موضوع به مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان کرد: تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمام جوانب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن را در نظر بگیریم تا رشد متوازن اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: کتابخوانی مبنای توسعه فرهنگی است و کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد متولی توسعه کتاب و کتابخانه می توانند نقش مهمی در توسعه فرهنگی استان داشته باشند.

رستمی گفت: سرانه مطالعه نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار