تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلانتری مطرح کرد:
ارایه برنامه‌های مقابله با گردوغبار از سوی ۱۷ استان
کارگروه های تخصصی و ویژه در سازمان محیط زیست برنامه های ضروری برای مقابله با گرد و غبار در تهران را پیگیری می کنند
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارگروه های تخصصی و ویژه در سازمان محیط زیست برنامه های ضروری برای مقابله با گرد و غبار در تهران را پیگیری می کنند.

عیسی کلانتری درخصوص برنامه های سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا و غبار در فصل زمستان،گفت: محیط زیست یک دستگاه نظارتی است، اما در بحث غبار ستاد ویژه ای در سازمان محیط زیست تشکیل شده که این ستاد هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی است.

وی تاکید کرد: در بودجه  سال جاری برداشت 100میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار صورت گرفت، البته دراین مسیر دستگاه های اجرایی نیز برنامه های خود را در قالب شناسایی کانون های تولید غبار و کاهش تبعات آن باید اجرا کنند، ضمن اینکه به صورت ماهانه کارگروه ویژه و هر دو هفته یکبار کارگروه تخصصی برای این منظور تشکیل می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی در بحث آلودگی هوا است، تصریح کرد: درحال حاضر حدود 17 استان طرح های خود را برای شناسایی کانون های ریزگردها ارایه دادند، ضمن اینکه منابع مالی قابل قبولی را امسال دولت برای اجرای برنامه ها درنظرگرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار