تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اردکانیان :
قطع آب و برق مدارس خط قرمز وزارت نیرو است
وزیر نیرو مدارس را خط قرمز این وزارتخانه و احتمال قطعی آب و برق آنها به دلیل معوق ماندن بدهی را صفر دانست
وزیر نیرو مدارس را خط قرمز این وزارتخانه و احتمال قطعی آب و برق آنها به دلیل معوق ماندن بدهی را صفر دانست.

رضا اردکانیان در خصوص بدهی چند ده میلیاردی مدارس به وزارت نیرو بابت هزینه‌های آب و برق و احتمال قطعی آن به دلیل معوق ماندن بدهی‌ها، گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی، وزارت نیرو به صورت ضرب‌الاجلی به سراغ مدارس نمی‌رود که دچار مخاطره شوند؛ در حقیقت قطعی آب و برق مدارس به دلیل بدهی خط قرمز وزارتخانه و دارای احتمال صفر است و ما هیچ گاه مستقیم به سراغ مدارس نخواهیم رفت.

وزیر نیرو تصریح کرد: اسناد خزانه اسلامی روشی است که بدهی‌های دولت به دستگاه‌های مختلف پرداخت شود، در حقیقت اسناد خزانه اسلامی اوراق بهاداری است که در سر رسید یک یا دو یا سه ساله صادر می‌شود و افراد با مراجعه به بانک آن را به پول تبدیل می‌کنند که این امر به مثابه اعتباری است که دولت برای کنترل نقدینگی اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس دولت به وزارت آموزش و پرورش که به وزارت نیرو بدهکار است، اسناد خزانه اسلامی ارایه می‌دهد تا بدهی خود را پرداخت کند.

اردکانیان با بیان اینکه این تفاهم بین دو وزارتخانه در سال گذشته انجام گرفته است، افزود: وزارت نیرو بسته به تفاهمی که وجود دارد، بابت بدهی وزارت آموزش و پرورش یا مستقیما از دولت اسناد خزانه اسلامی دریافت می‌کند یا وزارت آموزش و پرورش این اسناد را به وزارت نیرو تخصیص می‌دهد تا بدهی خود با این وزارتخانه را تسویه کند.

وزیر نیرو یادآور شد: وزارت نیرو تا پایان سال 95 تمام بدهی وزارت آموزش و پرورش را با 50 میلیارد تومان اسناد خزانه صفر خواهد کرد و بدهی سال جاری که ناچیز است، در پایان سال تجمیع و محاسبه می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار