تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۶۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور خبرداد: افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد زوار
وزیر کشور از افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد زوار اربعین حسینی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد
وزیر کشور از افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد زوار اربعین حسینی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز، شنبه در سفر به خوزستان و با حضور در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 15 تا 20 درصدی زوار را داشتیم. خوشبختانه در رفت و برگشت با مشکل خاصی مواجه نشدیم. یکی از مشکلاتی که سال‌های گذشته داشتیم بحث خروج افرادی بود که به صورت غیرمجاز خارج می‌شدند اما امسال با تدابیری که صورت گرفت، با این مشکل مواجه نشدیم و یکی از اقدامات خوبی که  صورت گرفت، صدور ویزای انفرادی بود که خیلی تسهیلات خوبی در اختیار زوار اربعین حسینی قرار داد.

وی افزود: در حوزه تغذیه، اقامت و حمل و نقل،‌ اقدامات خوبی صورت گفت. اکنون که روزهای آخر اربعین را سپری می‌کنیم، برای بازدید از روند تردد و زیرساخت‌های انجام شده به اینجا آمدیم تا به نیروهایی که به صورت 24 ساعته به زوار اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند، خداقوتی گفته باشیم. این تجربه بسیار گران و با ارزشی برای ما است که امسال با توجه به تجربه سال‌های گذشته، توانستیم برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم. امیدواریم از تجربیات امسال نیز برای سال آینده استفاده کنیم و با وجود گرمای سال آینده، بتوانیم برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را برای پیاده‌روی زوار اربعین حسینی داشته باشیم.

وزیر کشور با تقدیر از دو استاندار خوزستان و ایلام، گفت: بیشترین بار حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی بر روی دوش دو استاندار ایلام و خوزستان بود و در این راه دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز زحمات بسیار زیادی را کشیدند.

وی ادامه داد: در این ایام در زمینه تصادفات جاده‌ای؛ 67 درصد تلفات، 60 درصد زخمی‌ها و 50 درصد تصادفات کاهش یافته است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به تردد غیرمجاز زوار فاقد گذرنامه و روادید، گفت: نیروی انتظامی و اطلاعات در زمینه تردد افراد فاقد گذرنامه و روادید، اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند و موجب آن شد که هیچ مشکلی در تردد زوار به وجود نیاید. همه این تلاش‌ها برای آن بوده تا سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی به خوبی ارائه شود.

وی گفت: ظرف 20 روز بیش از دو میلیون نفر از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران از کشور خارج و وارد خاک عراق شدند. پذیرایی از این همه زوار در کشوری دیگر کار بسیار سختی است که با همت همه دست‌اندرکاران و لطف خداوند، کاری بزرگ انجام شده است.

وزیر کشور خاطرنشان‌کرد: مردمان خوب این دو استان، میزبانان اصلی این همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی هستند که همه تلاش‌شان بر این بوده تا به زوار اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی کنند. همچنین همه استان‌های کشور در تدارکات و پشتیبانی با اهدای نذورات و هدایای خود، نقش ایفا کردند و دولت نیز به عنوان خدمتگزار زوار اباعبدالله الحسین، تلاش کرد تا برنامه‌ریزی و زمینه‌های تردد زوار را فراهم کند. همه دستگاه‌های حاکمیتی در زمینه خدمات‌رسانی به زوار، پای کار بودند و تلاش کردند تردد زوار با سهولت و آسانی انجام شود.

وی بیان کرد: امیدوارم سال‌های آینده بتوانیم این مراسم را هرچه باشکوه‌تر و منظم‌تر برگزار کنیم. تردد امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار روان است. با توجه به اینکه سال‌های گذشته در برگشت زوار با اشکالات زیادی مواجه بودیم، امسال تردد آن‌ها بسیار آسان و روان شده است.

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: زیرساخت‌ها در حوزه پارکینگ‌ها بسیار خوب اجرا شده است و همچنین در حوزه آبرسانی، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و در مرز چذابه حدود 27 کیلومتر آبرسانی شده است. همچنین در بحث اقامتی و اسکان زوار کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و این چهارمین سالی است که برپایی این حرکت با این نحو خدمات‌رسانی به صورت عظیم انجام می‌شود. قطعا در سال‌های آینده شاهد روند بهتری خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار