تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۶۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبرداد:
افزایش بیش از 2 برابری اعتبارات خوزستان در سال جاری
اعتبارات استان امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. این اعتبارات حدود 1200میلیارد تومان است که رقم خوبی برای توسعه استان است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: اعتبارات استان امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. این اعتبارات حدود 1200میلیارد تومان است که رقم خوبی برای توسعه استان است .

امید حاجتی در نشست شورای برنامه ریزی استان که امروز، 20 آبان ماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده ای از تخصیص اعتبارات در خوزستان مانند سایر استان های کشور از اسناد خزانه است و این اسناد به معنی آن است که پول مانند یک چک مدت دار نقد شود.

وی افزود:اعتبارات استان امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. این اعتبارات حدود 1200میلیارد تومان است که رقم خوبی برای توسعه استان است.

حاجتی تصریح کرد: اعتبارات اسناد خزانه اولین تجربه بود و به این دلیل در جذب اعتبارات اسناد خزانه اندکی دچار مشکل شدیم اما با پیگیری هایی که انجام گرفت تا انتهای سال اوضاع استان بهتر شد.

وی عنوان کرد: امسال مشاهده می شود که دستگاه ها آنطور که باید در بحث جذب اسناد خزانه فعال نشدند و پیش از آنکه به پایان سال مالی برسیم، باید مدیریتی انجام شود تا بیشتر از این اعتبارات استفاده شود.

حاجتی بیان کرد: اگر که دستگاه ها مانند گذشته بخواهند وضعیت نامناسبی در جذب اعتبارات داشته باشند در تخصیص اعتبارات آنها بازنگری خواهیم کرد و حتی ممکن است اعتبارات مصوب آنها را نیز در صورت لزوم جا به جا کنیم.

وی افزود: در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی و تصویب سه طرح که مربوط به طرح های برنامه ریزی شهری هستند، انجام گرفت. در این زمینه امروز دو طرح هادی شهری و یک طرح جامع تفصیلی شهری به تصویب رسید.

حاجتی گفت: طرح های شهری باعث می شوند تا آینده روشن و مطلوب تری را برای شهروندان در شهرها داشته باشیم. به جهت کندی که در روند بررسی این طرح ها وجود داشت، در سال گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی این طرح ها در دستور کار قرار گرفت و اکنون با سرعت خوبی این طرح ها در حال بررسی و تصویب هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: در کنار این سه طرح که امروز به تصویب رسید، 13مورد مصوبه کارگروه زیربنایی مربوط به ساخت و سازهای درون و خارج از حریم شهرها بود که این 13طرح نیز بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین امروز گزارشی از تغییر ویژگی های جمعیتی استان بر اساس طرح سرشماری سال 95 ارایه شد.

حاجتی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در مقایسه با دوره قبل سرشماری به مراتب بهتر از کشور تغییر داشته و از 25.7درصد به 14.2 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این مساله نشان دهنده آن است که وضعیت استان نسبت به کشور بسیار بهتر است. متوسط نرخ بیکاری کشور بهتر از استان است اما این میزان در کشور ثابت مانده و در استان با تلاش هایی که انجام گرفته، این میزان نسبت به سرشماری دوره گذشته کاهش پیدا کرده است اما هنوز تا وضعیت مطلوب در بحث کاهش نرخ بیکاری راه زیادی در پیش است .
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار