تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۶۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
130 هزار تبعه خارجی از طریق مرزشلمچه به کربلا رفتند
مدیر پایانه مرزی شلمچه به عبور بیش از 130 هزار زائر تبعه کشورهای خارجی از مرز شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این زائران بوسیله 800 دستگاه اتوبوس به کشور عراق شدند.

جمال حمیدی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به بازگشت 60 هزار زائر در روز گذشته از مرز شلمچه اشاره و اظهار کرد: تاکنون 75درصد از زائران اربعینی که از این مرز شلمچه به عراق رفتند به میهن بازگشته اند.

وی اظهار کرد :تمام اقدامات لازم برای بازگشت زائران و انتقال آنها به مقصدشان در مختلف کشور پیش بینی شده و به طور متوسط روزانه 200 تا 250 دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی شلمچه به مقصد استان های دیگر کشور خارج می شوند.

حمیدی گفت: از شرکت های مختلف و 6 استان معین در بحث جابجایی زائران خواسته شده تا در 2روز آینده نسبت به فراخوان اتوبوس از شرکت های مسافربری و اعزام به شلمچه اقدام کنند.

وی افزود : زائران در بازگشت از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوس مشکلی ندارند و گروههای نظارتی نیز بر فروش بلیط با نرخ مصوب نظارت کاملی دارند.

گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر و گذرگاه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار