تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۶۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان:
آمار بی‌سوادی در خوزستان نگران‌کننده است/ عمده‌ مهاجران خوزستان دارای تحصیلات بالا هستند
۱۳.۷ درصد جمعیت استان خوزستان بی‌سواد هستند که این آماری نگران کننده و تاسف‌بار است
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: ۱۳.۷ درصد جمعیت استان خوزستان بی‌سواد هستند که این آماری نگران کننده و تاسف‌بار است.

داوود آقایی امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان از لحاظ متوسط خانوار در کل کشور در رتبه سوم قرار دارد و به تفکیک شهرستان‌های استان، شهرستان‌های لالی، هویزه و اندیکا دارای بیشترین بعد خانوار و آبادان و اندیمشک دارای کمترین بعد خانوار در سطح استان خوزستان هستند.

وی افزود: ماهشهر، اهواز و مسجد سلیمان بیشترین درصد شهرنشینی و شهرستان‌های حمیدیه، شادگان و اندیکا کمترین درصد شهرنشینی را به خود اختصاص داده‌اند همچنین از نظر ظرفیت وجود خانوارهای عشایر، استان خوزستان در رتبه دهم کشور قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان بیان کرد: عمده‌ مهاجران استان خوزستان دارای تحصیلات بالا و حقوق مناسبی هستند و اکثرا به استان‌های البرز، یزد، اصفهان و تهران همراه با خانواده‌های خود مهاجرت می‌کنند.

وی درباره نرخ بیکاری به تفکیک شهرستان‌های استان خوزستان عنوان کرد: شهرستان‌های مسجد سلیمان، هفتکل و لالی بالاترین نرخ بیکاری و شوش، هندیجان و ماهشهر کمترین نرخ بیکاری در استان خوزستان را دارند.

آقایی تصریح کرد: شادگان، کارون و هندیجان نسبت اشتغال بیشتر و شهرستان‌های هفتکل، لالی و مسجد سلیمان کمترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های ماهشهر، باوی و هندیجان بالاترین نسبت مردان دارای همسر و مسجد سلیمان، لالی و اندیکا کمترین نسبت مردان دارای همسر را دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین 19.7 درصد افراد در استان خوزستان دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند و 13.7 درصد جمعیت بی‌سواد هستند و استان خوزستان در این زمینه در رتبه 16 کشوری قرار دارد که این آماری نگران کننده و تاسف بار است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار