تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۵۶۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکلیف بازارچه مرزی شوش تا 10 روز دیگر مشخص می‌شود
تا 10 روز آینده تصمیم نهایی در ارتباط با بازارچه مرزی شوش گرفته می‌شود
وجود 9 کیلومتر مرز با کشور عراق و تولید محصولات کشاورزی فراوان در شوش، باعث شد تا نماینده مردم این شهرستان خواستار احداث بازارچه مرزی در شوش باشد؛ برای تحقق این هدف پیگیری‌ها از وزارت کشور تا استانداری به صورت مستمر انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استاندار خوزستان در ارتباط با آخرین وضعیت این بازارچه مرزی می‌گوید: در بازدید استاندار خوزستان ظرف 10 روز آینده تصمیم نهایی در ارتباط با این بازارچه اتخاذ خواهد شد.

بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه شمال خوزستان تولید می شود؛ مشکل بازاریابی برای فروش این محصولات اهمیت احداث این بازارچه را برای ایجاد رونق اقتصادی دو چندان کرده است.

باایجاد بازارچه مرزی درشوش نیازی به انتقال تولیدات کشاورزی منطقه شمال خوزستان و نیز استان‌های همجوار به مرز چذابه نیست؛ محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی استان‌های مرکزی کشور و منطقه شمال خوزستان با سرعت و در زمان کمتری از طریق بازارچه مرزی شوش به کشور عراق صادر می‌شوند.

امروزه توجه به بازارچه های مرزی می تواند ضمن تأمین سطح قابل توجهی از نیاز مردم مرز نشین از طریق مبادلات مرزی، به قانونی نمودن آمد و رفت ها و تثبیت و پایدار نمودن امنیت در مناطق مرزی ، کاهش و فروکش کردن مبادله قاچاق کالا ، رشد و تقویت معیشت مرزنشینان و توسعه اقتصادی این مناطق کمک نمایند با علم به این موضوع که بین ایجاد بازارچه و اثرات اقتصادی آن از جمله افزایش اشتغال، کاهش فقر، افزایش درآمد و کاهش تمایل مهاجرت ساکنان مناطق مرزی به جاهای دیگر رابطه معناداری وجود دارد.

بازارچه‌های مرزی محوطه‌هایی محصور واقع در نقاط مرزی هستند که مطابق‏‎ ‎با استانداردهای تعیین شده توسط دولت به صورت مستقل یا در قالب تفاهم‌نامه منعقد ‎شده بین ایران و کشورهای همجوار تاسیس می‌شوند و دارای محدوده و سقف مشخص سالانه ای برای انجام فعالیت ها و تبادلات تجاری خود هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار