تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۶۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اعلام کرد:
ضرورت راه اندازی بازار فروش اموال دست دوم در اهواز
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، بر ضرورت راه­ اندازی بانک اطلاعات فروشندگان اموال دست دوم و بازاری برای آنان تأکید کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان، بر ضرورت راه­ اندازی بانک اطلاعات فروشندگان اموال دست دوم و بازاری برای آنان تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری شهرستان اهواز، گفت: ناامنی روانی ناشی از جرم سرقت در این شهرستان بیش از آمار واقعی آن است و مردم همه مسئولان را موظف به اجرای امنیت شهر می­دانند.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از اموال مسروقه توسط فروشندگان اموال دست دوم به فروش می­رسد و چون قطعات این اجناس با هم تعویض و ترکیب می­شوند، بیشتر کالاها قابل شناسایی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: دادگستری به عنوان متولی امر پیشگیری از وقوع جرم، آماده همکاری با همه سازمان ­ها است.

وی بر تعیین مجازات­ های جایگزین برای برخی از محکومان تأکید کرد و گفت: باتوجه وجود 1800 عنوان مجرمانه در قوانین کشور، حجم وروردی متهمان و محکومان به زندان­ ها بالا است و این مسئله، موضوع بازپروی زندانیان را تحت تأثیر قرار می­دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان همچنین در خصوص موضوع بعدی این نشست که معاملات مسکن بود، اظهار کرد: بازار مسکن رو به تغییر است و خرید و فروش اینترنتی شدت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: باتوجه به این که همچنان دفاتر املاک فعالیت دارند و معاملات در این دفاتر صورت می­گیرد، باید اجرای قوانین معاملات مسکن در این دفاتر رعایت شود. به ویژه در بحث پیش فروش که مشکلات متعددی را به دنبال دارد و پرونده­های زیادی در محاکم قضایی با این موضوع تشکیل می­شود.

وی همچنین در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: متأسفانه برخی از ابعاد شخصیت و زندگی امام حسین (ع) ناگفته مانده است و وظیفه مبلغان و مداحان است که بر اساس قرآن و سنت نبوی(ص)، به تمام ابعاد زندگی آن حضرت بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: بهترین کار این است که حسین و یزید زمان را بشناسیم و با رفتار درست و تبعیت محض از حسین زمان مقام معظم رهبری، به اسلام و نظام اسلامی خدمت نماییم.

مرجع / ایلنا
:
:
:
آخرین اخبار