تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۵۶۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:
8 آذر، برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم اجرای مانورهای زلزله در مناطق حاشیه‌نشین تاکید کرد و گفت: برگزاری اینگونه مانورها در مناطق محروم موجب می‌شود مسئولین از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه هماهنگی برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به علت برخی کارهای غیرکارشناسی و دست‌بردهای انسان‌ها در محیط‌ زیست با بحران‌های زیادی مواجه است که به منظور رسیدگی به این بحران‌ها کمیته پژوهشی، علمی و فنی مدیریت بحران خوزستان با حضور 30 نفر از مدیران استانی تشکیل شده است.

وی افزود: در این خصوص امسال سه سمینار بزرگ ریزگردها، اطفای حریق و مدیریت مشکلات تنفسی برگزار شد و اکنون نیز در حال هماهنگی برگزاری مانور زلزله در مدارس با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: مانورهای اجرایی دیگری نیز در طول سال در سطح دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

حاجی‌زاده گفت: مدیریت بحران خوزستان مرتبا درگیر وقوع بحران‌ها است. بسیاری از مسایل خوزستان به بحران تبدیل شده‌اند که این مشکلات اهمیت موضوع را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان هشتم آذر ماه برگزار خواهد شد،  بیان کرد: پس از مانور زلزله، مانور بزرگ سیلاب با کمک جمعیت هلال‌ احمر خوزستان در پیک سیل و بارندگی برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در خوزستان چهار بحران بزرگ وجود دارد تصریح کرد: ریزگردها، سیلاب‌ها، آتش‌سوزی و زلزله از مهم‌ترین حوادث غیرمترقبه و از جمله بحران‌های خوزستان  هستند که باید در خصوص مقابله با پیامدهای این بحران‌ها، طرح ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری در استان خوزستان سریعا تدوین و اجرا شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه اگر نتوانیم بحران‌های خوزستان را کنترل کنیم قطعا مشکلاتی به بار خواهد آمد، عنوان کرد: با وجود کانون‌های گسل زاگرس در محدوده استان خوزستان، هر مدت یک‌بار در برخی شهرهای خوزستان زمین‌لرزه‌هایی با قدرت چهار ریشتر رخ می‌دهند.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های نفتی در وقوع زلزله نیز گفت: خوزستان از طریق زمین و هوا تحت تاثیر صنایع قرار گرفته است. علاوه بر آلودگی ناشی از فعالیت‌های نفتی، زمانی که نفت از چاه‌ها استخراج می‌شود زلزله ایجاد می‌شود و فلرهای نفتی نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

حاجی‌زاده با اشاره به حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان اظهار کرد: باید این مانور در یک منطقه محروم و حاشیه‌نشین مثل منطقه "منبع آب" برگزار شود تا علاوه و بر برگزاری مانور مسئولان مشکلات این مناطق را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان طرح یاوران مدیریت بحران برای اولین بار با همکاری دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر نهادها برگزار خواهد شد تا این مانور ماحصل خوبی داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار