تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۵۶۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری خوزستان باید به سرعت اجرایی شود
طرح ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری در استان برای مقابله با بحران های غیرمترقبه مانند زلزله، ریزگرد، سیلاب‌ و آتش‌سوزی، باید به سرعت تدوین و اجرایی شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: طرح ایجاد سکونتگاه‌های اضطراری در استان برای مقابله با بحران های غیرمترقبه مانند زلزله، ریزگرد، سیلاب‌ و آتش‌سوزی، باید به سرعت تدوین و اجرایی شود.

کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان دراهواز اظهار کرد: مدیریت بحران استان با بحران‌های مختلف درگیر است.

وی افزود: بسیاری از مسایل غیربحرانی در استان نیز گاهی تبدیل به بحران می شوند که این مساله اهمیت موضوع را نشان می‌دهد در واقع اگر مشکلات استان را کنترل نکنیم ممکن است به بحران‌های بزرگتری منتهی شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وجود گسل زلزله در رشته کوه های زاگرس در حوزه استان خوزستان بیان کرد: هر از گاهی شاهد زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی چهار ریشتر در برخی از شهرهای خوزستان هستیم که لزوم توجه به پیش بینی تدابیر و اقدامات لازم برای کاهش وکنترل پیامدهای ناشی از آن احساس می شود.

وی وجود چاه های نفت، استخراج نفت و نوع فعالیت‌های نفتی در استان را از عوامل موثر در وقوع زمین لرزه دراستان دانست.

حاجی زاده با تاکید بر این که زمین و هوای خوزستان تحت تاثیر صنایع قرار دارند تصریح کرد: در واقع می توان گفت که یکی از پیامدهای ناشی از استخراج نفت از لایه های زیرین زمین، تسهیل شرایط برای وقوع زمین لرزه است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان در هشتم آذر سال جاری توضیح داد: ضرورت برگزاری این مانور در مناطق حاشیه‌نشین احساس می شود چراکه موجب می شود مسئولان استان از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در نظر داریم با کمک جمعیت هلال‌ احمر استان در زمان سیل و بارندگی مانوری نیز در این حوزه برگزار کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار