تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۵۶۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
احداث ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک
550 میلیون یورو برای اجرای نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی شهرستان اندیمشک از محل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده و با اختصاص خط‌های ارتباطی بین‌المللی این طرح‌ها انجام می‌شود
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: 550 میلیون یورو برای اجرای نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی شهرستان اندیمشک از محل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده و با اختصاص خط‌های ارتباطی بین‌المللی این طرح‌ها انجام می‌شود.

فریدون حسنوند امروز ضمن آنکه همدلی را عامل پیشرفت اندیمشک و شتاب شهرستان در مسیر عمران و سازندگی دانست و اظهار کرد: شهرستان اندیمشک در حوزه اشتغال و برخی حوزه‌های عمرانی و اقتصادی دچار محرومیت است و این مقوله لزوم توجه ویژه به خدمات به شهروندان اندیمشک را بیش از گذشته مطرح کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی بندر خشک اندیمشک افزود: در صورت توجه مسؤولین، روند اجرای پروژه عمرانی بندر خشک در شهرستان اندیمشک شتاب گرفته و پیگیری جدی برای اجرای این طرح در شهرستان اندیمشک و رونق اقتصادی، صنعتی در شهرستان اندیمشک انجام‌شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما باید با استفاده از روش‌های نوین مالی و تشویق سرمایه‌گذاران، روند جذب و اجرای طرح‌های صنعتی و اقتصادی را تسریع کنیم عنوان کرد: ۵۵۰ میلیون یورو برای اجرای نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی شهرستان اندیمشک از محل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده است و با اختصاص خط‌های ارتباطی بین‌المللی به زودی روند اجرای این طرح عظیم صنعتی شتاب می‌گیرد.

حسنوند با اشاره به رفع مشکلات نیروگاه دوم سد دز و نیروگاه جریانی اندیمشک با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در روند اختصاص اعتبارات و اجرای پروژه‌ها گفت: پیگیری جدی برای تسریع در اجرای ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک اجرا و با رفع مشکلات زمین طرح‌های عظیم صنعتی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز با همکاری مسؤولین استان خوزستان، شاهد شتاب در عملیات تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک اظهار کرد: با همکاری وزارت نیرو، صندوق بازنشستگی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، دیگر بخش‌های اجرایی، اداری استان خوزستان و کشور در حال اجرا و احداث است.

وی تصریح کرد: با همکاری مسؤولین استان خوزستان و جهاد کشاورزی استان خوزستان، مشکلات بهره‌برداری از ۳ طرح شاخص کشاورزی شهرستان اندیمشک در حال رفع شدن است و به زودی ۲ شهرک گلخانه‌ای و مجتمع شیلات شهرستان اندیمشک به بهره‌برداری می‌رسد.

حسنوند گفت: با بهره‌برداری از طرح شهرک‌های گلخانه‌ای ۳۰۰ فرصت شغلی در این زمینه ایجاد و در مجتمع شیلات نیز یک صد فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده و از ظرفیت شهرستان اندیمشک در حوزه کشاورزی با بهره‌برداری از آن‌ها استفاده و زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه بیش از گذشته فراهم می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار