تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۵۶۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تداوم‌ اقدامات برای حمله به آتش و پاکسازی رگ سفید
سامانه انتقال و انباشت آب به محل چاه رگ سفید که به منظور آب افشانی و ایجاد تونل آب روی نیروها و ادوات مهار چاه است، در سریعترین زمان ممکن آماده شد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: سامانه انتقال و انباشت آب به محل چاه رگ سفید که به منظور آب افشانی و ایجاد تونل آب روی نیروها و ادوات مهار چاه است، در سریعترین زمان ممکن آماده شد.
 
بیژن عالی پور با اشاره به بازدید اخیر خود از موقعیت عملیاتی چاه رگ سفید اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سریع‌ترین زمان ممکن، سامانه انتقال و انباشت آب به محل چاه آماده شده است.
 
وی افزود: این سامانه شامل دو ایستگاه پمپاژ، 5 خط لوله 4، 6 و 8 اینچ، یک استخر 130 هزار بشکه‌ای بعلاوه پمپ‌های سه گانه جدال با آتش (فایر فایتینگ) و خطوط انتقال لوله انتقال آب به اتاقک‌های مخصوص پرسنل آتش نشانی برای آب افشانی و ایجاد تونل آب روی نیروها و ادوات مهار چاه است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: علاوه بر این یک استخر کمکی بهمراه 32 دستگاه تانکر آبرسان برای جبران احتمالی ورود و خروج آب استخر اصلی، پیش بینی شده است تا در حین عملیات هیچگونه مشکلی از بابت کم بودن آب وجود نداشته باشد.
 
عالی پور گفت: سرعت پیشرفت کار احداث لوکیشن c را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در موعد مقرر برای استقرار و نصب دکل آماده شود. همچنین پیش بینی می‌کنیم لوکیشن a نیز با توجه به تعریض و اصلاح شیب جاده، حداکثر تا روز 25 آبان به اتمام رسیده و برای استقرار دکل مهیا شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در محوطه چاه 147 و محل اصلی عملیات نیز آخرین مراحل دفن دو لوله 14 اینچ، نصب انشعاب‌ها و چندراهه‌ها (منیفولدها)ی آب و تعیین و جانمایی اتاقک‌های آب افشانی (شلترها) و تسطیح و آماده سازی محوطه مانور اتی واگن در حال انجام و روبه اتمام است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار