تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدهی 800 میلیارد ریالی شهرداری اندیمشک
رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت:شهرداری اندیمشک 800 میلیارد ریال بدهی آشکار به بخش های مختلف دارد
رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت:شهرداری اندیمشک 800 میلیارد ریال بدهی آشکار به بخش های مختلف دارد.

نعمت مریدی افزود:کارگران 12 ماه حقوق معوقه و پرسنل اداری نیز 13 ماه حقوق مطالبه دارند که در مجموع 180 میلیارد ریال بدهی کارکنان این شهرداری است.

وی بیان کرد:این شهرداری هر ماه بالغ بر 12 میلیارد ریال حقوق ماهانه باید به پرسنل پرداخت کند در حالی که درآمد ماهانه ناچیزی دارد.

وی افزود:6 حساب بانکی این شهرداری به علت بدهی کلان مسدود شده و به همین دلیل مشکلاتی برای شهرداری ایجاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک بیان کرد:شورای اسلامی و شهردار جدید برای برون رفت از این مشکلات پیگیری جدی آغاز کرده اند و تلاش می شود حقوق کارکنان همانند 2 ماه گذشته به صورت ماهانه پرداخت گردد.

وی افزود:تلاش بسیاری شده تا از این پس حقوق کارکنان شهرداری اندیمشک در پایان هر ماه پرداخت شود اما برای معوقه های این شهرداری باید فکر اساسی شود .

وی با اشاره به اینکه همدلی خوبی برای رفع مشکلات موجود بین اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان وجود دارد، افزود: راهکار حل مشکلات کنونی شهرداری اندیمشک ایجاد درآمد پایدار ، صرفه جویی و مدیریت هزینه است تا شهرداری بتواند معوقه های سالهای قبل خود را که بالغ بر 180 میلیارد است پرداخت کند.

مریدی با تقدیر از مسئولان ارشد اندیمشک و خوزستان گفت:مشکلات مربوط به شهرداری اندیمشک در نشست با استاندار مطرح و پیگیری شده است.

وی افزود:61 میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت (بدهی ادارات به شهرداری) تحت عنوان ماده 77 در کمیته ای بررسی و تصویب شد که پرونده ها به ادارات کل ارجاع و تاکنون اداره های مربوطه تنها مبلغ 16میلیارد ریال تقبل کرده اند.

وی اضافه کرد:این اوراق از سوی شهردار اندیمشک و یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر در بورس اهواز عرضه شده و با تخفیف 18 درصد به فروش رسید که تا پایان امروز وجه حاصل از فروش این اوراق به حساب کارکنان این شهرداری واریز می شود.

مریدی با قدردانی از شوراهای اسلامی ادوار گذشته گفت:شهرداری و شورای اسلامی شهر اندیمشک برای رفع حساب های بانکی مسدود شده این شهرداری تلاش زیادی داشته که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد تا این شهرداری بدون مشکل حقوق پرسنل و کارگران را به موقع پرداخت کند.

وی تاکید کرد:شورای اسلامی شهر اندیمشک در عزل و نصب نیروها دخالت نخواهد کرد و این موضوع از اختیارات شهردار است که نیروها را در پست های اداری منصوب کند.

وی در پایان از زحمات شبانه روزی کارگران خدوم و زحمت کش شهرداری اندیمشک که به نحو مطلوب به شهروندان خدمت رسانی می کنند تشکر کرد.

کارگران شهرداری اندیمشک در سه روز اخیر تجمع های صنفی درب شهرداری برپا کرده اند.معترضین امروز مانع ورود شهردار و کارکنان به محل کار شدند.

با پیگیری مسئولان ، کارگران معترض این شهرداری پس از پنج ساعت تجمع صنفی به اعتراض خود خاتمه دادند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار