تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۵۶۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آینده کشاورزی خوزستان در گرو کشاورزی مدرن و مدیریت توزیع آب
با فرهنگ سازی در حوزه کشاورزی و سوق دادن کشاورزان به سمت کشاورزی مدرن می توان به آینده این حوزه امیدوار شد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با فرهنگ سازی در حوزه کشاورزی و سوق دادن کشاورزان به سمت کشاورزی مدرن می توان به آینده این حوزه امیدوار شد.

کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در نسشت بررسی وضعیت کشت محصولات پاییزه و تأمین آب کشاورزی در اهواز اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در حوزه کشاورزی ایجاد فرهنگ کشاورزی صحیح در میان کشاورزان است که رسانه‌ها و مطبوعات، نظام‌های صنفی، سازمان آب و برق باید در این حوزه وارد عمل شوند.

وی افزود: دستگاه‌ها مختلف اجرایی می توانند با برگزاری سمینارهای مختلف در شهرستان های استان در بحث آگاهی بخشی و آگاهی سازی به کشاورزان این فرهنگ را ارتقا بخشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر این که وضعیت آب در استان خوزستان مثل گذشته نیست و توجه به هشدارها لازم در این حوزه ضروری است اظهار کرد: علاوه بر سمینار باید از کشاورزان برتر تجلیل شود تا الگویی مناسب برای سایر کشاورزان باشند و یک گزینه تشویقی برای آن ها باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری گرمای تابستان سال جاری بر منابع آبی استان گفت: توجه به مدیریت توزیع آب امری بسیار ضروری است و همه دستگاه ها باید در این حوزه ورود کنند چراکه با مدیریت صحیح آب از بحران ها و اتفاقاتی که منجر به مسائل امنیتی می‌شود می توان جلوگیری کرد.

حاجی زاده با اشاره به زمین لرزه شب گذشته در استان خوزستان گفت: طی نشستی که با استاندار خوزستان در این باره داشتیم همه دستگاهها به حالت آماده باش هستند همچنین با استانداران استان های دیگر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در تماس بودیم و آمادگی کامل در خصوص اعزام نیروهای امدادی و کمک های لازم را داریم.

وی با تاکید بر آمادگی در همه زمان ها با توجه به وقوع چنین بحران هایی گفت: یکی از راهکارهای پیش رو بازگرداندن سالن های چند منظوره مدیریت بحران و تجهیز اقلام ضروری در زمان وقوع بحران ها است.

در پایان این نشست تشکیل کمیته ای از فرمانداران، نمایندگان آب و برق، جهادکشاورزی و نظام صنفی به منظور مدیریت توزیع و جمع آوری پمپ های غیرمجاز، احداث سردهانه سازی ظرف 2 هفته، اقدام جهت آموزش کشاورزان برای فراگیری کشاورزی نوین با همکاری نظام‌های صنفی، اقدام سازمان آب و برق نسبت به انتقال آب بین حوضه ای، تامین حق آبه رودخانه زهره، رهاسازی آب سد کوثر، تعیین سهمیه قابل کشت محصولات زراعی پاییزه و زمستانه حوضه مارون و زهره مصوب شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار