تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان:
۴۱ هزار بی‌سواد در شهرستان اهواز وجود دارد
۴۱ هزار نفر بی‌سواد در شهرستان اهواز وجود دارد که ۷۰۰ نفر از این بی‌سوادان راننده هستند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: ۴۱ هزار نفر بی‌سواد در شهرستان اهواز وجود دارد که ۷۰۰ نفر از این بی‌سوادان راننده هستند.

موسی شیخی در جلسه انسداد مبادی بی‌سوادی و شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان اهواز اظهار داشت: 6 هزار واجد شرایط سواد آموزی را با محتوای کاملا جدید و مطابق با نیازشان آموزش دادیم همچنین تمام آموزش دهنده‌های ما از تبحر و تسلط لازم برای آموزش برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی مختص هر قشر و گروه است یعنی کشاورز آنچه را که با آن درگیر است، می‌خواند، افزود: اقدام دیگر آموزش اولیای بی‌سواد بود زیرا هر قدر که سواد اولیا بیشتر باشد فعالیت و مشارکت دانش آموزان بالا می‌رود و البته عکس این موضوع نیز صادق است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: مورد سوم آموزش کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله است زیرا با ورود به چرخه سواد آموزی به چرخه بزرگتر تولید وارد خواهند شد.

وی درباره سایر اقدامات در حوزه سواد آموزی عنوان کرد: کار دیگر جلو رفتن با تکنولوژی روز دنیا است که از جمله آن آموزش از طریق تبلت بود بر این اساس 10 نفر را به صورت آزمایشی آموزش دادیم و خدا را شکر با قبولی 9 نفر این آزمایش موفقیت آمیز بود.

‎٨ هزار نفر در اهواز آموزش سوادآموزی داشته‌اند

شیخی گفت: آموزش از طریق ای سی بل و آموزش فضای مجازی و علم روز است علاوه بر آن آموزش سواد و مهارت آموزی نیز در کنار سواد آموزی داریم و فرد مهارت‌های لازم برای زندگی را آموزش می‌بیند.

وی تصریح کرد: 41 هزار نفر بی‌سواد در شهرستان اهواز وجود دارد و از این لیست 700 نفر از این بی‌سوادان راننده هستند. این رانندگان اگر با سواد شوند در ارتقای سطح عمومی فرهنگ تاثیرگذار است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ما نیازمند مشارکت‌های جدی سایر ارگان‌های مربوطه در این زمینه هستیم و تنها با تصویب مصوبه کاری از پیش نمی‌رود زیرا اکنون سواد آموزی به لایه‌های سخت آن رسیده است.

وی با بیان اینکه ‎8 هزار نفر در اهواز آموزش سواد آموزی داشته‌اند، گفت: باید توجه داشته باشیم سومین مشکل و معضل جهانی بحث بی‌سوادی است که بودجه بسیار را از کشور به خود اختصاص می‌دهد.

شیخی خاطر نشان کرد: 75 درصد از کشاورزان استان خوزستان بی‌سواد هستند همچنین کتاب‌هایی که به این افراد تدریس داده می‌شود حتی به تولید بیشتر نیز کمک بسیاری خواهند کرد و آموزش و پرورش تمام قد در بحث سواد آموزی کار خواهد کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار