تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۳۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری هویزه:
60 درصد نیروهای شرکت‌های نفتی غرب کارون بومی خوزستان نیستند
بیش از 76 درصد شرکت‌های نفتی در غرب کارون فعالیت دارند ولی تقریبا بیش از 60 درصد نیروهای شاغل در این شرکت‌های نفتی از خارج از استان تامین می‌شود
سرپرست فرمانداری هویزه گفت: بیش از 76 درصد شرکت‌های نفتی در غرب کارون فعالیت دارند ولی تقریبا بیش از 60 درصد نیروهای شاغل در این شرکت‌های نفتی از خارج از استان تامین می‌شود.
 
ناظم ثبوتی در نشست رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور با فرمانداران خوزستان که روز سه شنبه(23 آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت اشتغال در حوزه نفتی غرب کارون اظهار کرد: با توجه به اینکه میادین عظیم نفتی در زمینه استخراج و عمران در منطقه فعال هستند به تبع آن باید اشتغال گسترده‌ای داشته باشیم.
 
وی افزود: با این وجود متاسفانه طبق آمار و ارقام رسمی آنچه باید از این میادین نفتی در خدمت دشت‌آزادگان، ابوهمیزه، بستان و هویزه باشد بیشتر در اختیار نیروهای غیربومی و خارج از استان خوزستان است.
 
سرپرست فرمانداری هویزه گفت: بیش از 76 درصد شرکت‌های نفتی در غرب کارون فعالیت دارند ولی تقریبا بیش از 60 درصد نیروهای شاغل در این شرکت‌های نفتی از خارج از استان تامین می‌شود.
 
ثبوتی تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که همه نیروهای متخصص و نخبه شرکت‌های نفتی از منطقه ما باشند، در صورتی که مطمئنا می‌توانیم بیش از 50 درصد فرصت‌های شغلی در شرکت‌های نفتی را از شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه تامین کنیم.
 
وی افزود: از درصدهای نیروهای شاغل باقیمانده حدود 25 درصد از کل استان و کمتر از 20 درصد از دشت‌آزادگان و هویزه تامین می‌شود که این امر موجب مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال شده است به طوری که امروز بیش از 250 نفر از کارگران جلوی درب شرکت نفت تجمع کرده‌اند.
 
سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران موجب تجمع و اعتراضات این قشر شده است. همچنین تجمع افراد جویای کار مقابل درب شرکت نفتی مستقر در منطقه و ممانعت از انجام فعالیت‌های شرکت‌های نفتی به تبع به کارگیری نیروهای غیربومی است. تعلیق و اخراج نیروها به دلیل به پایان رسیدن پروژه‌ها و عدم وجود ثبات شغلی از جمله دیگر مشکلات جامعه کارگری منطقه است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
1
بله وقتی مدیریت ارشد شرکتها غیربومی هست و اگر هم بومی هست از تهران منسوب میشه مشخصه که ایطوره
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
1
ساعت خواب!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
تاسف باره و این قضیه رو بنده که نیروی پیمانی شرکت نفت هستم دقیقا دارم می بینم.....
:
:
:
آخرین اخبار