تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد:
اعلام فراخوان کنگره سراسری بزرگداشت شیخ هاشم کعبی دورقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اعلام فراخوان کنگره سراسری بزرگداشت شیخ هاشم کعبی دورقی خبر داد و گفت: این کنگره در شادگان برگزار می‌شود.

محمد جوروند، اظهار کرد: کنگره سراسری بزرگداشت شیخ هاشم کعبی دورقی به منظور ارج نهادن به مفاخر فرهنگی استان و تکریم مقام والای شاعران اهل بیت (ع) و پاسداشت هنر دینی و معنوی در شادگان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این کنگره 14 دی ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر شادگان، در گستره ملی و در دو بخش پژوهش و شعر برگزار می شود.

وی به محورهای بخش پژوهش اشاره کرد و افزود: این بخش شامل دو موضوع زندگی و آثار شیخ هاشم کعبی و همچنین بررسی نقش و جایگاه مفاخر و مشاهیر شادگان در ارتقای فرهنگ جامعه ( با تمرکز بر شخصیت‌ بزرگانی همچون ابن سکیت دورقی، شیخ هاشم کعبی، ملا مهدی شویکی، ملا فاضل سکرانی، ملا محمد مایود، عبود حاج سلطان و مهدی سکرانی) برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به موضوعات و محورهای بخش شعر، تصریح کرد: این بخش هم با دو موضوع مدح و منقبت اهل بیت (ع) و بزرگداشت جایگاه مفاخر و مشاهیر فرهنگی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره را گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار(ع)، معرفی و تعالی ارزش ‌های والای هنر ایرانی ـ اسلامی و ارج نهادن به هنر معنوی و دینی، آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان، محققان و دانشجویان با هنر، فرهنگ، و ادبیات فاخر و مشاهیر شادگان و شناسایی استعدادها و معرفی آثار نوین آنان در زمینه‌های پژوهشی و علمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ٣٠ آذر‌ به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، ادامه داد: آثار ارسالی ضمن اینکه نباید قبلا در هیچ همایش، جشنواره، کنگره و ... ارائه شده‌ باشند و به همراه مشخصات دقیق فردی، نشانی کامل پستی و تلفن تماس به دبیرخانه کنگره ارسال شوند.

جوروند، اظهار کرد: اشعار ارسالی باید در قالب نسخه ٢٠١٠ یا ٢٠٠٧ نرم افزار WORD و با اندازه قلم ١٤ در یک طرف برگ A4 همراه با لوح فشرده به نشانی پست الکترونیکی کنگره  hashemkaabidawraqi@gmail.comارسال شود.

وی تعداد آثار ارسالی در بخش شعر را حداقل سه اثر و حداکثر پنج اثر و در بخش پژوهش حداکثر سه اثر عنوان کرد و یاد آور شد: مقاله یا مقالات باید حاصل پژوهش و یافته‌ های نویسنده و یا نویسندگان مقاله و حداقل هفت صفحه و حداکثر ٢٠ صفحه A4 طبق ضوابط علمی پژوهشی (دارای چکیده، مقدمه، یافته‌ها، نتیجه‌گیری و  منابع) باشند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی خوزستان ـ شادگان ـ خیابان ١٥ خرداد ـ روبروی پارک شهرـ اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ـ دبیرخانه بزرگداشت شیخ هاشم کعبی دورقی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٠٦١٥٣٧٢١٠١٦، نمابر ٠٦١٥٣٧٢٥٧٨٨و تلفن همراه ٠٩١٦٣٣٥٥٣٥٠تماس حاصل کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار