تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۵۶۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم مسجدسلیمان خبر داد:
موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب سد تراز لالی
نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب برای سد تراز لالی خبر داد
نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتکل از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب برای سد تراز لالی خبر داد.

علی عسگر ظاهری امروز اظهار کرد: احداث سد تراز یکی از مهمترین مطالبات مردم لالی است که سالهاست بدنبال تحقق آن هستند و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته شده بخش اعظمی از توافقات برای احداث این سد اخذ شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزود: طبق آخرین پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم موافقت وزارت نیرو را برای تخصیص آب این سد تامین کنیم.

وی ادامه داد: طبق این توافق به میزان پنج میلیون متر مکعب  برای تامین نیازهای شرب و صنعت و ۱۵ میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی لالی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موافقت بعمل آمد.

ظاهری تصریح کرد: پیش از این مطالعات فاز اول و دوم سد تراز، جانمایی وپیش بینی مخزن صورت گرفته بود، اما برای شروع عملیات اجرایی سد نیاز به اخذ چند توافق نامه دیگر از جمله توافق نامه زیست محیطی و مجوز دفتر فنی منابع آب هستیم که در حال پیگیری برای اخذ این توافقات هستیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی در پایان به مزایای احداث این سد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاداشتغال مستقیم وغیر مستقیم در بخش کشاورزی، توسعه گردشگری، توسعه صنعت، مهار سیلاب،کنترل گرد وغبار و افزایش ذخیره آب جهت شرب شهروندان از جمله مزایای احداث این سد است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار