تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۵۶۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگیری دلال وام‌های اینترنتی در خوزستان
خوزنیوز: رییس پلیس فتا خوزستان از دستگیری یک دلال وام‌های اینترنتی که با وعده‌های مالی اقدام به کلاهبردی از 15 نفر کرده بود، خبر داد.
 
به گزارش خوزنیوز و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی پليس، سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: چندی پیش 15 نفر با مراجعه به پلیس نسبت به آگهی درج شده در یکی از سایت‌ها با نام فروش وام کالا با شرایط سرمایه شخصی جهت اخذ وام شکایت کردند و ابراز نمودند که طی تماس با شخص آگهی دهنده او وعده داده جهت اخذ وام و تسریع در امورات مبالغی به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.
 
وی افزود: شاکیان طی چندین فقره در مجموع مبلغ 150 میلیون ریال به حساب آگهی دهنده واریز کرده‌اند که فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو نبوده است.
 
رییس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: پس از اخذ اظهارات شاکیان، با احتمال گستردگی کلاهبرداری از شهروندان، پرونده به طور جد در دستور کار پلیس قرار گرفت و طی تحقیقات فنی و پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.
 
حسنوند تصریح کرد: متهم که از طریق آگهی مذکور با دریافت وجه پیش پرداخت از آنها قول تسریع در انجام امور اداری وام را داده بود در مراحل بعدی جواب‌گوی تماس آنها نبود.
 
وی در ادامه بیان کرد: متهم در مواجه‌ با ادله و مستندات به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را سودجویی از متقاضیان دریافت وام اعلام کرد.
 
رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه کلاهبرداران برای رسيدن به اهداف خود افراد را تطمیع کرده و با دادن وعده‌های مالی آنها را وارد چرخه مهندسی اجتماعی می‌کنند، گفت: در پاره‌ای از موارد کلاهبرداران به قدری حرفه ای عمل می‌کنند که فرصت تفکر و تجزيه و تحليل را از قربانی خود می‌گيرند.
 
وی در توصیه به کاربران تاکید کرد: هیچگاه به کسانی که با میانبر از مبادی قانونی وعده تسهیل در انجام کاری را می‌دهند اعتماد نکنید و در خصوص آگهی‌های اینترنتی ضمن کسب اطلاع از اصالت آگهی حتما به صورت حضوری شخص آگهی دهنده را ملاقات کرده و مدارک قانونی کسب و کار و فعالیت شخص آگهی دهنده را طلب و با تفکر اقدام کنید‌.
:
:
:
آخرین اخبار