تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران:
ارتقای کیفیت خدمات ایستگاهی و قطاری اصلی ترین سیاست های راه آهن است
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتقای کیفیت در بخش خدمات ایستگاهی و قطارها از جمله اصلی ترین سیاست های راه آهن کشور است، گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 15 میلیون نفر، مسافر در کشور جابه جا شده است.

میرحسن موسوی با اشاره به جابجایی زائران توسط خطوط ریلی در اربعین امسال، در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: 221هزار نفر صندلی برای سهولت جابجایی مسافران اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 21درصد افزایش ظرفیت داشته است.

وی افزود: در مسیر خرمشهر - شلمچه قطار فوق العاده به صورت 24 ساعته مشغول جابه جایی زائران بود و زائران در این مسیر به صورت رایگان تردد می کردند. همچنین 45 رام قطار فوق العاده برای ایام اربعین پیش بینی شده بود که این قطارها از نظر ارتقای کیفیت نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری داشتند.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سال گذشته بیشتر قطارهای فوق العاده ای که در نظر گرفته شده بود، قطارهای صندلی دار بودند اما امسال قطارهای 4 و 6 تخته فوق العاده برای ایام اربعین برای مسافران در نظر گرفته شد.

موسوی بیان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ بر 15 میلیون نفر مسافر جابه جا شده است که این میزان نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 حدود 350 واگن فرسوده با عمر بالای 45 سال از رده خارج شد که تنها تعداد بسیار کمی قطار جایگزین آنها شد. در این زمینه علی رغم کاهش تعداد قطارهای کشور به صورت یکباره، اما شاهد رشد 4.4 درصدی در حمل مسافر بودیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار